Suara Anak Pahang - Perlu Baca

04 May, 2012

BUKTI POLIS LEBIH DAHULU MULAKAN KEGANASAN.....?

Inikah demo aman? Poliskan yang mulakan dulu bertindak ganas?
Jika lembu boleh berfikir tentu mereka akan lebih bijak dari pendemo ini!


1. Jika ada diantara mereka yang berperasaan dan berperikemanusiaan, mungkin sudah timbul kekesalan dari rasa bersalah. Bersih3 telah mamakan banyak korban. Jutaan ringgit mungkin musnah begitu saja dalam kerosakan harta kerajaan dan awam. Para peniaga tidak dapat mencari rezeki mereka. Ada yang bukan dengan rela bersama berdemo tetapi terperangkap dan menyesalinya.

2. Pihak yang berhati jahat dengan segera menyalahkan DS Najib, Menteri Dalam Negeri, Kerajaan dan pasukan keselamatan dengan beberapa alasan dan tuduhan. Soalnya apakah ini semua akan terjadi jika mereka tidak menyertai demo berkenaan dan apakah ini juga akan terjadi jika demo berkenaan tidak diadakan?

3. Salahkanlah segalanya kepada 'Si-Binatang Jalang' Anu arr itu kerana kerana dialah demo ini dilakukan dan untuknyalah demo ini diadakan. Cita-cita menjadi PM. Jangan lagi bagi apa-apa alasan lain kerana ini hanyalah mengenainya. Ini bukan perjuangan rakyat untuk rakyat jauh sekali Anu arr yang berjuang untuk rakyat. Anu arr hanya mahukan rakyat berjuang untuk dirinya, untuk membolehkan dia jadi PM, itu saja.

4. Jika pun ada yang tercedera dan terkorban itu bukan tanggungan Anu arr lagi. Itu semua adalah kerana kebodohan sendiri. Hanya kerana RM250 kita sanggup berdemo dan mengadaikan nyawa, bukankah itu satu kebodohan? Pada ketika kamu berhadapan dengan risiko kemalangan, Anu arr entah-entah sedang bersenang lenang di-'aiskrim'kan atau sedang meliwat bontot siapa.

5. Jika kamu berjuang untuk membolehkan Anu arr jadi PM, memang itu satu kebodohan yang anak cucu tidak akan dapat memaafkannya nanti. Apakah foto diatas itu sebagai bukti pihak polis yang bersalah dan lebih dahulu memulakan provokasi dan bertindak ganas kepada pendemo?



No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...