Suara Anak Pahang - Perlu Baca

05 May, 2012

PERUSUH KECUT TELOR SERAH DIRI




1. Rusuhan ganas #Bersih3 berakhir dengan kerugian yang banyak sama ada kepada awam ataupun kerajaan. Segalanya tidak akan berlaku jika tidak berlaku demonstrasi berkenaan. Tiada yang akan cedera atau tidak ada yang kehilangan hartabenda jika rusuhan tidak berlaku. Justeru itulah kerajaan menawarkan demo dilakukan di stadium atau ditempat yang ditawarkan selain Dataran Merdeka. tetapi Anu arr memang inginkan ada yang cedera bahkan jika mati pun tidak mengapa supaya senang nanti menuduh kerajaan bertindak ganas.

2. Selesai rusuhan, ada seorang pelajar yang 'tidak cukup ajar' menulis dilaman sosial facebook dengan nada ugutan untuk membunuh Polis. Khalid Mohd Ismath, 22 Tahun pelajar Tahun 2 Undang-undang di UiTM Shah Alam yang juga Pengerusi Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (Kami) konon dengan bangganya bertindak sebagai pahlawan, namun tengahari tadi terpaksa menyerah diri kepada Polis. Setelah beliau 'di-liwat' mindanya oleh Anu arr akhirnya kecut telornya membuatkan dia terpaksa menyerah diri.

3. Harap pihak kementerian Pendidikan dan IPT yang terlibat akan mengenakan tindakan tegas terhadapnya kerana kesalahan begini tidak boleh dibiarkan bimbang akan menjadi ikutan remaja lain pula nanti. Selain itu, jika tindakan tidak dikenakan pasti beliau akan lebih bangga dan mengangap dirinya kebal dan Polis tidak dapat mengenakan apa-apa tindakan kepadanya. Pasti lain kali beliau akan lebih berani lagi.

4. Apa pun untuk hari ini, sudah terserlah bahawa beliau yang kononnya seorang pejuang akhirnya termalu kerana 'kecut telor' dan menyerah diri. Harap lebih ramai lagi 'pejuang kecut telor' akan tampil menyerah diri kepada Polis dan mengakui kesalahan mereka dalam rusuhan lalu.

5. Apakah Anu arr peduli semua ini? Mungkin Anu arr sekarang sedang seronok dijilati dan menjiati 'aiskrim' dan 'kerang busuk'. 

1 comment:

Anak Lenggong said...

Biar dia bogel dalam lokap..dan jangan disakiti beliau cuma dijentik je telur dia dengan getah..supaya dia rasa insaf dan baru sedar yang dia hanya lah saorang manusia berwajah khinzir yang terlalu biada,kurang ajar.
Dia ingat dia teror sangat ..pegi mampus laa ko budak khinzir ooii..umur baru 22 tahun nak tunjuk lagak..semalan canselor UITM sudah menyatakan akan mengambil tindakan tegas terhadap sikhinzir ni..kuliah sudah lama tak masuk dan keputusan peperiksaan pun bukan nya baik..patut laa dia bermatimatian nak hapuskan PTPTN tu.
Kepada rakyat Malaysia..jadikan ini sebagai panduan..bahawa negara kita ada undang2 dan peraturan yang harus dupatuhi..jangan disebabkan segelintir manusia yang barhati binatang saperti ini kita membiarkan negara kita yang aman dan makmur ini dijadikan sebuah negara yang porakperanda dan huru hara..

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...