Suara Anak Pahang - Perlu Baca

30 January, 2011

BULAN MENGAMBANG - HATI TIDAK TENANG



Permintaan seterusnya datang dari En.Abdul Rahman dan minta ditujukan kepada bekas insternya dulu dengan ucapan; jadi calon pun jadi calon juga, tapi ketika musim-musim banjir ni janganlah selalu sangat menyingkap kain...hehe  (agak sayalah, begitulah ucapannya, hehehe)


Hahaha! lihat cNp dibawah ini yang saya ambil dari sebuah blog, (klik sini)  ada bulan penuh dan ada anjing menyalak.....kalau bulan penuh ada anjing menyalak itu apa maknanya?  Kawan-kawan blogger kata mereka banyak terima komen-komen bodoh dari Juak-juak Pas yang bingai dan fanatik tahap lembu cucuk hidung itu. Apapun bacalah dibawah ini:

beberapa jam berlalu penduduk Tenang sudah
keluar mengundi untuk memilih calon terbaik
bagi membela nasib mereka.
“sesungguhnya KAMI telah membuka
bagi PERJUANGANmu (wahai MUHAMMAD)
satu jalan KEMENANGAN yang jelas nyata!”
[al-fath:01]

jika PAS tetap kalah kepada BN/UMNO dalam PRK kali ini...
pengundi hantu?
rasuah?
ketidakbebasan media?
fitnah?
serangan peribadi?
tipu undi pos?

ketentuan ALLAH yang mana lagi mahu PAS dustakan?!

3 comments:

Anonymous said...

....kesemua sekali di atas....alasan stereotype......

Bekah Pah said...

Satu persatu Allah nak tunjuk kedajalan parti yang bertopengkan Islam.

Dulu imej muslimah PAS, bertudung labuh, pakaian warna kelabu, muka bengis, tak boleh bertentang mata.

Mala adalah imej baru muslimah PAS. Baju ikut tempat, pergi kempen kawasan cina pakai baju warna merah, muka sentiasa senyum, mata galak, bibir bergincu dan muka bermekap. Hujah orang PAS – apa salahnya?

Memang benar banyak hal yang PAS lakukan hari ini tiada salahnya dari ukuran yang mereka selalu panggil Islam UMNO. Cuma yang aku nak ingatkan kepada orang PAS, bahawa apa yang PAS baru `halalkan’ telah lama dipraktik oleh Islam UMNO. PAS baru nak belajar Islam dari UMNO.
Pasal kerjasama dengan kafir, PAS baru mula 2008, UMNO dah lama dah
Wanita boleh bertanding, PAS baru nak merangkak, UMNO lama dah berlari.
Wanita boleh bersolek dan `jangguk’, PAS baru nak belajar pakai bedak sejuk, UMNO selama-lama.
Hudud, lagu mano wei PAH. Tok leh buat kat Malaysia, dih? Ooo demo baru tahu…
Macam-macam lagi lah yang menunjukkan betapa kunonya PAS ini yang baru nak `moden’. Kalau macam tu, kenalah belajar Islam dari UMNO. Jangan la malu nak akui kedangkalan ilmu agama orang PAS.

Kesimpulannya, PAS, dari sudut keagamaan sebenar ketinggalan lebih kurang 50 tahun di belakang UMNO. Pemimpin baru terjumpa nas-nas yang UMNO telah amalkan sekian lama. Akui lah penyokong PAS yang dok baca blog ni

…sebab tulah ambo tinggal kan PAH…
Bukan tiPAH tertipu, Bang…hik…hik..hik..
Parti PAH Penipu…

bRAVEhEART said...

Salam dan syabas tuan,
tuan lakukan perkara yang saya rasakan benar menurut pendapat saya peribadi.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...