31 January, 2011

PKR KIAN PARAH



PKR, parti politik yang ditubuhkan bermula dari siri demonstrasi jalanan yang bertujuan membela Anu-arr dari tuduhan yang para kroninya merasakan tidak berasas sama sekali. Namun hakikatnya mereka akhirnya sedari bahawa mereka dipihak yang salah. Mereka telah membela orang yang tidak patut diberikan pembelaan sama sekali.

Seorang demi seorang pendokong PKR telah keluar meninggalkan parti dengan berbagai alasan, namun kesemuanya menjurus kepada ketidakpuasan hati terhadap dasar-dasar parti dan kempmpinan parti. Jika dahulu mereka melihat kepimpinan BN khususnya UMNO lah yang tidak demokratik, kronism serta menyalahguna kuasa, kini segalanya berpaling semula  kearah pemimpin mereka.

Belum lagi mereka menguasai negara, mereka sudah kucar-kacirkan parti dan rakyat, bayangkanlah jika mereka mentadbir negara, apakah akan jadi kelak?

Anu arr, bukan lagi seorang tokoh politik yang patut dihormati dan disegani, beliau hanyalah seorang 'badut' yang hanya membuatjkan kita tertawa terbahak-bahak dengan segala permainan dan lakonannya. Jika pun beliau dapat kita segani, mungkinlah hanya kerana karektornya sebagai 'peliwat' yang menyukarkan sejarahwan untuk menulis kisahnya dalam catatan sejarah tanahair.

Terbaru, Gobalakrishnan telah mengumumkan keluar parti. Baca perihalnya dibawah ini: 
Ahli Parlimen Padang Serai N. Gobalakrishnan yang telah memaklumkan dirinya yang telah keluar daripada PKR menyifatkan keputusan diambil itu sebagai tiada pilihan kerana kedudukannya di dalam PKR itu nampak genting dengan tekanan oleh sesetengah pihak di dalamnya yang cuba membuatnya mengumumkan keluar parti dengan sendirinya. Gobala adalah salah seorang pengasas kepada parti Keadilan Nasional (PKN) yang seterusnya menjadi PKR apabila bergabung dengan Parti Sosialis Rakyat Malaysia (PSRM).

Tindakan itu juga diambil dengan ketidakpuasan hatinya dan bosan dengan bentuk kepimpinan oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan timbalan Presiden yang baru dilantik, Azmin Ali yang cuba menguasai parti sepenuhnya mengikut selera mereka sahaja.  (Klik baca sepenuhnya)

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...