Suara Anak Pahang - Perlu Baca

01 January, 2011

PANAS!!! - SELAMAT TAHUN BARU, UCAPAN DARI PINTU BELAKANG



Maka ramailah para blogger mengucapkan selamat tahun baru sejak semalam hingga ke hari ini. Esok tahun baru sudah menjadi lama dan buruk, dan kita akan menunggu dipenghujung tahun untuk kembali meraikan tahun baru akan datang.Kita mengulanginya lagi dan lagi.

Apakah perjuangan kita tahun lalu mencapai kejayaan? Dan, ya...apakah sebenarnya yang kita perjuangkan? Pihak pembangkang, pemimpin dan penyokongnya tetap begitu juga. Keras hati mereka tidak ingin bersatu sesama Melayu hanya kerana Melayu yang satu lagi itu adalah UMNO. Mereka rasakan bahawa perjuangan mereka itu adalah benar, 'kunun' atas nama Islam tetapi dalam masa sama maruah Islam mereka gadaikan. (Klik Sini)

Lebih pedih adalah apabila mereka sah dan nyata berdolak-dalik dalam berbagai isu. Atas alasan Islam, merek kafirkan UMNO kerana berkerjasama dengan MCA dan MIC, namun dalam masa sama mereka halal berkerjasama dengan kafir harbi DAP, bahkan Nik Aziz kata mereka rela dan sangup berkerjasama dengan syaitan. Apakah UMNO lebih buruk dari syaitan? Apakah orang UMNO bukan Islam dan tidak perjuangkan Islam selama ini?

PKR juga berjuang 'kunun' untuk keadilan. Tetapi mereka tidak mampu pun berlaku adil kepada semua ahlinya dan akhirnya ramai ahlinya bahkan yang bertaraf pemimpin telah keluar dan meninggalkan parti. PKR adalah perjuangan untuk seseorang dan tidak akan kena mengena langsung dengan perjuangan rakyat. Anu-arr 'kunun' nak samakan perjuangannya dengan Aung San Suu Kyi tetapi mereka berdua jauh berbeza bagai bumi dengan langit.

Oh! Apa ucapan tahun baru saya? Saya tidak hendak ucapkan apa-apa. Cuma ingin mengenang seseorang yang telah menconteng arang ke muka bangsa negara kita. Bahkan seseorang itu turut menconteng arang ke bontot juga. Kalau ada pun ucapan saya, ianya hanyalah sekeping gambar untuk pemimpin anugerah Tuhan itu, dan pengikut-pengikutnya juga. Ini dia....

........

.......

......
.....
......
.....
>>>
>>>
>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>>>





9 comments:

Wake UP! said...

Bahaya tu bro. Nanti Al Juburi datang belakang, baru kena sembelit.

bRAVEhEART said...

salah tu bro,
dialah anugerah tuhan penyelesai masalah sembelit, hehe..tak caya tanya srikandi7, huhu

PaKMie said...

Salam th baru 2011 bro...

Saham wanita akan jatuh jika pembangkang dapat menawan Putera Jaya hehe...

dzimba MMIM said...

pedas bro..tahniah

bRAVEhEART said...

salam pak mie dan dzimba,
saham wanita akan jatuh? hmmm! tapi kalau boleh diselaraskan jadi dua laras mungkin akan lebih naik tinggi, apapun kena tanya kak jijah kerana dia yg lebih arif...dialah mutthu yang mengenal maniam, kehkehkeh! adusss! sapa sontot bontot aku ni? kahkahkah

Anonymous said...

oiiit! kurang asam punya lawak, ni kasar ni bro

Anonymous said...

parti menyontot bontot, kahkahkah

Muhd Imran said...

Anda semua boleh seronok di sini, jika semuanya adalah fitnah, anda semua bakal menjawb di hadapan Allah SWT kelak, sudah bersedia utk msuk api neraka Allah? nu`uzubillah

bRAVEhEART said...

Muhd Imran,
Awak rasa seolah2 awk saja yang betul, apa kata awak dipihak yang salah? Awak harus bertaubat...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...