Suara Anak Pahang - Perlu Baca

18 January, 2011

KISAH 'ANJING BESAR' DAN.........

Anjing ini siapa tuannya?


1.
Beberapa minggu lepas suasana blogspera terasa panas apabila blogger sesama blogger berentap. Yang lebih menghangatkan adalah blogger berkenaan adalah sesama sesama blogger pro kerajaan. 'Kununnya' ianya bermula apabila seorang blogger 'besar' menulis atas rasa tidak puashati kerana tidak mendapat 'habuan' besar dari seorang-orang besar.

Orang besar itu memanggil beberapa blogger yang sederhana besar dan menjamu' mereka bagi membesarkan perut mereka, justru selepas di 'brruppp' kan, beberapa blogger yang sederhana besar itu pun mula besar kepada dan 'menyalak' sana-sini.

Segala yang dia nampak dan melintas dihadapannya di'salaknya', Al-maklum kerana disudah menjadi milik orang besar. Maka disalaknya jugalah 'anjing besar' mungkin kerana hubungan intim 'anjing besar' dengan 'blogger besar'.

Tiba-tiba kita terfikir, bagaimana tiba-tiba saja blogger 'separuh besar' ini jadi begitu berani 'menyalak' 'anjing besar' dan 'blogger besar' ? Mungkinkah kerana 'makan-makan besar'? Atau mendapat 'habuan' besar? Kita tidak ada sebarang jawapan, yang kita ada hanyalah soalan-soalan saja.


2.
Beberapa hari lalu puak-puak 'bulan besar' mengadakan perjumpaan dengan golongan pencacai disebuah Hotel 'besar'. Pasti mereka 'makan-makan besar' kerana mengikut maklumat yang diterima, parti 'bulan besar' ada menyediakan bajet yang begitu besar untuk memberi makan pencacai berkenaan supaya lebih rajin dan kuat 'menyalak'. Untunglah pencacai yang menyokong 'bulan besar', selepas 'makan-makan besar' bolehlah pula mereka 'berak-berak besar' khususnya di Tenang tidak lama lagi. Kita akan lihat nanti antara mereka mulut siapa yang lebih besar dan bontot siapa yang 'berak' besar.

Tidak lama lagi 'wali besar' akan mengeluarkan fatwa; "HARAM UMNO gunakan blogger dalam kempen" dan "HALAL parti 'bulan besar' guna pencacai menyalak semasa berkempen". Hehehe! Aku blogger kecil, kucing pun bukan, mungkin hanya seekor tikus yang tidak bertuan.......hehe! 'cakap kecil'! - tetapi hati dan kepalanya masih besar!


3.
Saja-saja tengok gambar (Klik sini)



4 comments:

hilbert said...

Salam BH,
Ada fatwa terbaru yang Nik Aziz keluarkan pada pertemuan dengan bloggers pencacai pakatan haram pembangkang..menarik bunyinya he he.."tulis benda baik masuk syurga, tulis benda jahat masuk neraka"..
Kalu macam tu, maka orang2 PAS tak payah tunaikan tuntutan agama lah..tulis je benda2 yg baik..gerenti Nik Aziz masukkan mereka dalam syurga..

bRAVEhEART said...

Salam Hilbert,
masalahnya ialah tok guru-tok guru pas serta ahli-ahli politik Pas ni mana ada bercakap yg baik semasa mereka berceramah? ada ke ceramah Pas yang tidak ada maki hamun? Jadi jika kita ikutkan teori ni, sah antaranya Mat Sabu, Hj Hadi sendiri serta Nik Aziz juga tidak akan masuk syurga.....

hilbert said...

ye betul jugak tu bro...macamana boleh diaorang nak jaminkan orang lain boleh atau tidak masuk syurga sedangkan mereka sendiri belum tentu mana letaknya nanti... cakap tak pernah bertapis..

Lihat Haji Hadi pernah hina orang Sarawak dengan isu cawat..seorang yg berserban macam dia boleh nak berkata menghina orang lain..tak patut sama sekali..

bRAVEhEART said...

mcamana tok guru boleh hina org Sarawak sebegitu rupa? baik kita tangkap dan 'per-cawatkan' pula dia dan tinggalkan ditengah hutan Sarawak tu, padan muka dia. nama saja haji...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...