Suara Anak Pahang - Perlu Baca

30 January, 2011

MIMPI BASAH CIKGU MALA


Gambar hiasan semata-mata. Tak ada kena mengena dengan Mala KFC atau pun Maarof MC


Kita sedang berdebar menunggu keputusan PRK DUN Tenang yang akan diumumkan tidak lama lagi. Dalam resah gelisah itu mungkin ada yang mimpi basah kerana sekian lama sibuk bertungkus-lumus dengan tugas masing-masing sejak lebih 10 hari lalu. Rehatlah, semuanya akan berakhir sebantar lagi. Yang berhak akan mendapat haknya, demikianlah ketentuan takdir dari Allah.

Hari pengundian DUN tenang berlaku didalam suaasana yang basah. Hujan lebat yang turun tanpa hentinya dan akhirnya mengakibatkan banjir dibanyak kawasan.

Walaupun sejak dari awal lagi, Cikgu Mala hanya bermimpi samar-samar untuk dipilh sebagai wakil rakyat bagi DUN Tenang, namun mimpi itu berakhir dan menjadi gelap pekat apabila hujan lebat yang turun tanpa henti itu menyebabkan banjir berlaku.

Ketika jentera BN berusaha membantu rakyat yang dalam kesusahan, apakah bantuan yang boleh berikan oleh Cikgu Mala sendiri bersama-sama pakatan pembangkang selain dari janji-janji yang tidak mungkin mereka tunaikan?

Disini puak pakatan rakyat sudah terperangkap dan tidak mampu lagi berdalih dengan keadaan ini. Apa bantuan yang mereka mampu berikan? Tok Garu Nik Aziz, Khalifah Lim Guan Eng sudah, Oztat Mat Sapu semuanya sudah menghilangkan diri masing-masing. Anu-arr? Ooooo! mungkin dia sedang memanaskan badannya bersama jambu-jambunya.

Tanpa bantuan jentera dan bantuan kewangan, apakah yang Cikgu Mala boleh lakukan? Apakah ini akan memberikan keinsafan kepada pengundi yang menyokong pembangkang dan malah Cikgu Mala sendiri?

Kepada Cikgu Mala, pesan saya; bantulah keluarga sendiri yang masih perlukan bantuan, dan bantulah suami yang mungkin sedang kesejukkan. Tambahan lagi akan mendepani pelbagai perkara yang akan timbul termasuk pengambilan cuti sakit selama 21 hari itu.

2 comments:

exnavy said...

Apa apa pun malam ni mesti cg mala kasi pepeknya di rodok oleh cg maarof kerana dah berapa lama dah tak basah lenjun.... alang alang basah main terus pancut dalam la,,, daoat sorang anak boleh letak nama nur tenang atau mohd tenang

bRAVEhEART said...

haha, saya tak sempat skodeng rumah cikgu mala, ntahlah apa berlaku, hehe

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...