Suara Anak Pahang - Perlu Baca

30 January, 2011

TENANG: HIKAYAT JANDA MEMULIH DARA


Ni kang mesti juak-juak Pas haprak tu nak tibai aku sebab letak gambar ni, tapi sebelum tu ko pergi lah ke blog Biaqpila dan tibai dia dulu sebab gambar ni aku ambil dari blog dia, hahaha!


Syahibul hikayat, syahadan maka tersebutlah kisah yang diceriterakan dari sebuah kitab, adapun kitab itu bukanlah kitab 'Tajul Molok' adanya, melainkan kitab yang berjudul blog 'Biaqpiilaa', yang sudah tersohor namanya dari negeri atas angin hingga ke negeri dibawah angin. Adapun penulis kitab 'Biaqpiilaa' ini datangnya dari negeri buang angin, demikian menurut yang empunya ceritera adanya.

Ada pun ceritera lawak bodoh ni sahaya ambil dari blog bodoh sombong berkenaan adanya, (klik sini), arkian, maka bolehlah tuan-tuan dan puan-puan membaca salinan sepenuhnya dibawah ini:


Seorang janda muda berjumpa seorang doktor bedah.

Janda : “Doktor, saya ingin dibedah menjadi perawan lagi, kerana pakwe saya ajak berkawin dan katanya dia akan tinggalkan saya sekiranya diketahui saya bukan dara lagi”

Doktor : “Baiklah, saya akan pindahkan selaput gegendang telinga awak menjadi selaput dara”

Maka operatelah sidoktor itu. Selepas operate,

Janda : “Berapa harganya doktor?”

Doktor : “Lima ribu RM”

Janda : Berapa?”

Doktor : “Limaa ribuuu”

Janda : “Berapa doktor….?”

Akhirnya si doktor teringatkan sesuatu. Lalu diselakkannya skirt janda itu dan berteriak di kangkangnya : "Lima ribuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Janda : “ooo lima ribu”


Saya nak tambah sikit:
Oooo! Patutlah semasa banjir di Tenang tu calon Pas buat pekak badak je sebab tak singkap kain dia lah tu! Huhuhu! Mari-mari....kita lihat siapa sudah kena....hahahaha!





Hehe! Hahh!!5 Ribuuuuuu? Hahhh!! Ooooo, baru saya faham! Hehe!


No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...