Suara Anak Pahang - Perlu Baca

27 January, 2011

TENANG MAKIN GELISAH - KAIN CALON SUDAH TERSINGKAP


Definasi logo pakatan haramjadah:
dikiri telor yang terbelah dua setelah kecut sekian lama,
disebelah kanan telor yang jeruk, dan
ditengah-tengah adalah batang yang menegak, patutlah para ulamak Pas dalam ceramah mereka suka encaci maki dan mencarut...oh ya! Allah juga mencarut.


Selama ini penduduk DUN Tenang merasa selesa dan tenang. Walau pilihanraya apa sekalipun mereka tidak bimbang kerana mereka hidup harmoni dengan semangat kekeluargaan. Sama ada di felda mahu pun di kampong tradisi, segalanya aman dan damai.

Bagaimanapun mereka kini dicengkam kebimbangan. Menurut maklumat yang mereka dengar tidak lama lagi gerombolan dari pantai timur akan tiba. Mereka ini memang sudah lama terkenal dengan sikap agresifnya dalam berkempan. Mereka ini adalah ibaratkan lashkar syaitan dari neraka.

Penggunaan ayat lashkar syaitan ini tentunya tidak menmbulkan kemarahan pihak Pas kerana ulamak mereka sendiri sudah merestui penggunaan perkataan itu. Apakah kita sudah lupa bila Nik Aziz berkata bahawa Pas demi menumbangkan UMNO, Pas sanggup bersahabat walau dengan syaitan sekalipun. Dan sudah tentu syaitan tidak melakukan perkara-perkara kebaikan melainkan keburukkan belaka.

Sepanjang kempen PRK kali ini saya nasihatkan agar jentera BN supaya lebih banyak memberikan tumpuan dan perhatian terhadap bendera dan poster-poster kerana itu adalah antara sasaran utama lashkar syaitan ini. Ini sudah terbukti dimana-mana sejak dulu lagi. Mungkin mereka menerima fatwa dari ulamak mereka bahawa merosakkan bendera dan poster BN adalah 'halal' dan tidak berdosa, bahkan mungkin akan menerima pahala jika mereka penyokong Pas.

Malang sekali adalah kehadiran lashkar syaitan ini akan menghuru-harakan kampong dan blok-blok felda yang selama ini penduduknya hidup dalam aman damai.

Menurut maklumat yang kita dengar, dibeberapa kampong dan rancangan Pas cawangan menolak kehadiran jentera pilihanraya dari pantai timur itu kerana sikap jahiliah mereka akan menganggu keharmonian masyarakat.

Mereka itu bukan saja akan bertindak ganas dan liar pada hari-hari terakhir kempen, bahkan mereka sudahpun menjarah peluang perniagaan yang sepatutnya dapat diambil kesempatan ini oleh rakyat tempatan. Baca sini. Inilah sikap sebenar penjarah politik ini, di negeri mereka sendiri mereka tidak mampu berniaga kerana kerana kerajaan negeri tidak pandai membuka peluang perniagaan, lalu mereka berduyun-duyun ke negeri luar untuk merebutnya dari anak tempatan.

Poster percuma untuk tok garu-tok garu Pas, tentu mereka tak dapat pejam mata bila menatap kain Eli yang tersingkap ini. Selepas ini cerita-cerita dalam kain calon juga akan dibukakan nanti. Hehehe! Masih panas cerita ADUN Selinsing dan kisah Mat Sapu di hotel Perdana Kota Bharu masih dalam ingatan.

Ni tok gapo, sabak demi parti agamo kito


Pah! Guano? Tok say tengok pulok ko?

2 comments:

blogenstarz said...

Mereka berani kerana ramai.Kalau sorang2,sah dah tukar baju BN !

Anonymous said...

YO KO YUB
ORG BODOH LEH LA HANG TIPU
HA HA HAHA

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...