Suara Anak Pahang - Perlu Baca

07 January, 2011

HANGAT: EXCO SELANGOR YANG SEMBAH DERHAKA MINTA SOLAT HAJAT

'Halal' Khalid ingkari sumpah kepada Sultan
 kerana 'kegagapannya' sewaktu melafaz sumpah


Sebuah blog pembangkang haprak di Pahang menulis dipostingnya begini:

Betapa brutalnya Umno!

Pagi tadi saya menerima SMS seorang anggota Exco Kerajaan Negeri Selangor (berkaitan kebiadaban Umno membuli kerajaan Pakatan Rakyat) yang dipanjangkan melalui sahabat berbunyi begini:

“Kami MB dan semua anggota Exco (Negeri Selangor) terpaksa attend function istana pagi ini pukul 10 pagi kerana Umno mahu menggunakan taktik kami sembah derhaka untuk ambil alih kerajaan Selangor seperti modus operandi Perak kalau kami tak pergi. Minta semua Solat Hajat doa qunut nazilah untuk mengatasi kuasa rakus mereka ini, jazakumullah. Kami sudah cuba mempertahankan kerajaan ini selama ini. Kami perlu bantuan (doa) anda semua.” 

Terharu benar saya membaca mesej di atas. Terlintas di fikiran saya bagaimana sebuah parti berteraskan Melayu bernama Umno sanggup melakukan apa saja demi memenuhi keserakahan kuasa hatta membelakangkan nilai-nilai kemanusiaan.

Bayangkan kira-kira 18 tahun yang lalu iaitu pada tahun 1993, parti itulah juga yang merenggut kuasa raja-raja Melayu melalui pindaan perlembagaan dengan terlebih dahulu mendedahlan aib raja-raja. Ketika itu pelbagai perkara diungkit.

Hari ini, Raja juga digunakan bagi menghalalkan rompakan kuasa terhadap kerajaan yang dipilih rakyat! Apakah tidak ada langsung sekelumit rasa hormat terhadap kepimpinan pilihan rakyat? Jenis apa Umno ini?

Apa nak jadi negara kita ini?


Memang sah dan nyata bahawa Pas, parti yang peralatkan Islam ini sudah sesat dan menyesatkan. Tidak hairanlah kerana Musyidur Amnya Nik Aziz pernah membuat kenyataan sanggup dan rela berkerjasama dengan syaitan. Mereka juga sanggup memusihi UMNO yang sah Islam kerana ingin bersahabat dan menjadi 'hamba' dan 'kaldai tunggangan' kafir harbi itu.

Alangkah bebalnya exco kerajaan negeri Selangor yang mengirim sms itu kerana masih tidak menyedari bahawa mereka diperalatkan oleh DAP selama ini, dan bertambah-tambahlah bebalnya admin. blog berkenaan yang sudah terharu dan mempercayai kata-kata exco berkenaan.

Admin. blog berkenaan tidak sepatutnya menyakan soalan; Apa nak jadi negara kita ini? Beliau sepatutnya menyoal; Apakah nak jadi dengan parti Pas ini? Yang selama ini memperalatkan agama Islam untuk kepentingan peribadi bagi memegang kuasa semata-mata, yang sangup mengubah fatwa sesuka hati asal mencapai dan selaras dengan tujuan mereka sendiri.

Siapa yang mengkhafirkan UMNO kerana berkerjasama dengan MCA dan MIC dulu dan siapa pula yang berkerjasama dengan DAP kini? Siapa pula yang menentang raja dengan sanggup berguling-guling menghalang perjalanan sultan kerana membantah perlantikan MB Perak dahulu? Siapa yang keluarkan fatwa undi Pas masuk syurga dan undi UMNO masuk neraka?

Generasi muda yang celik IT sekarang ini sudah menolak Pas yang jelas sebuah parti yang peralatkan Islam dan pembohong paling besar diakhir zaman. Pas lebih rela melihat bangsa Melayu berpecahbelah dari berusaha untuk menyatukan bangsa Melayu. Pas rela menolak UMNO yang sama sebangsa dan seagama kerana ingin menjadi 'kaldai' tunganggang kafir harbi komunis DAP. Pas sudah hilang jatidiri dan halatuju perjuangan politik mereka. Mereka sesat dan menyesatkan!


9 comments:

Anonymous said...

Ada ke orang letak senapang kat kepala depa dan kata "kalau korang tak hadir aku tembak"? Tak de kan? So siapa yang paksa? ;-)

bRAVEhEART said...

tak ada! tak ada! tak ada!, tp itulah alasan mereka yg bacul dlm menghadapi kenyataan. mereka akan terus menipu kita lagi dn lagi.....

Anonymous said...

orang tuuuu....berniaga dengan bantuan agen2 kerajaan.modal kerajaan..bila dah ok sikit....lupa kerajaan.hentam kerajaan pasang keset ceramah konon menyedarkan yang tak sedar2 ni(jihat)bila orang dah jarang masuk.salahkan kerajaan..mcmana nak maju kalau kerajaan tak pantau..peniaga melayu..begitulah ..bila lupa diri.anak nak masuk sekolah asrama kerajaan.bila kena yuran mahal sikit kutuk lagi...kerajaan makan duit rakyat.....bila cerita ni nak habis...pi lah sekolah cina..free semua.pinjamlah dengan along..kan lagi baik....

karipap said...

ini babi punya limah, menggunakan Islam untuk kepentingan politik, sedangkan nasib bangsa dan agama dihujung tanduk dek di bodohkan oleh Lim Kit Sial, sedarlah limah woii.. nak selamatkan atau nak menghancurkan lagi.Patut kita solat hajat ramai2 bagi limah dan puak2nya dari terus menjadi lembu Lim Kit Siang.

bRAVEhEART said...

untuk kita sendiri mungkin kita tk kisah sgt, tp untuk anak cucu kita akan datang, itu yg kita kisahkan. Anu-arr, sanggup tawarkan apapun kepada bangsa lain tu asalkan dpt jadi PM, Nik Aziz pulak sanggup cium bontot DAP asal dpt terus berkuasa. mcm biasa, anu-arr tetap setia menconteng arang kemuka Melayu dan menconteng arang ke bontot lelaki jambu, hehe

YANG GAMBI said...

Bukan tak tahu perangai kambing berkepala babi ni...... cakap mana ada yang betul.....

Anonymous said...

Khhakk ptuiiHhhh!!! PKR.

shah said...

"Apakah tidak ada langsung sekelumit rasa hormat terhadap kepimpinan pilihan rakyat? Jenis apa Umno ini?"

ewah .. yang depa buat fitnah 24/7 tu amenda? Apakah tidak ada langsung sekelumit rasa hormat terhadap kepimpinan pilihan "majoriti" rakyat? Jenis apa PR ini?

haha

takkah mereka rasa apa yang berlaku ni adalah "berkat" doa hajat yang mereka lakukan sebelum ini, mungkin Allah dah makbulkan doa mereka, tu la jadinya hal sekarang ni?

wallahualam

Anonymous said...

macam2lah mulut air liur basi punggung bertisu... Orang semua tak betul. tergagap2 pun masih betul lagi..

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...