19 February, 2011

MENJELANG PRK MERLIMAU DAN KERDAU


Gambar: MB Pahang semasa Konvensyen BN Pahang


1. YAB DSD Adnan Yaakob dilantik sebagai Pengarah Pilihanraya bagi PRK Kerdau. Pengumumannya dilakukan oleh TPM TS Muhyiddin Yassin semalam.

2. SPR mengumumkan tarikh serentak bagi PRK Merlimau dan Kerdau.

3. Terdahulu, Pesuruhjaya Tinggi Pas Pahang, Tuan Ibrahim Tuan Man dilantik sebagai Pengarah PRK Merlimau. Mungkin Pas terpaksa membuat rombakan dan Tuan Ibrahim akan menjadi Pengarah PRK bagi DUN Kerdau pula.

4. Pas sudah tidak yakin kemenangan di PRK Kerdau dan Merlimau dan menganggap PRK berkenaan hanyalah sebagai latihan dan percubaan.

5. Pandangan seorang pembaca dalam komen dibeberapa blog harus diberikan perhatian menjelang PRK mengenai tingkahlaku juak-juak Pas ini, Sila baca sepenuhnya dibawah ini:


Anonymous said...

    JAGALAH KESUCIAN SEMUA RUMAH-RUMAH ALLAH DISEPANJANG PRK  

• Kepada semua pihak yang berkuasa tempatan kawasan yang berlangsungnya PRK dan kawasan sekitarnya (seperti JKKK, RELA, J/K Masjid & Surau, Ketua-ketua Kampung, Peghulu, Majlis Daerah, POLIS, Persatuan Belia dan sebagainya.  

• Saya, selaku pemerhati bebas setiap PRK menyeru semua pihak bergembeling tenaga untuk mengawal segala Masjid, Surau atau Madrashah dari dijadikan puast penempatan gelandangan sempanjang berlangsungnya PRK.  

• Dalam beberapa PRK yang lepas, saya mendapati ramai golongan gelandangan bermehrajalela mendiami RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai pusat gelandangan mereka. Kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH dicemari dengan kelakuan-kelakuan buruk mereka sepanjang mereka bergelandangan di RUMAH-RUMAH ALLAH.  

• Mereka sesuka hati merokok, menjamu selera, berbual kosong dengan kuat, berpakaian kurang sopan (memakai tuala mandi keluar masuk RUMAH-RUMAH ALLAH, mengganggu ahli kariah untuk beribadat, mengotori bilik air dan dewan wuduk (sehingga ada yang menjadikan dewan wuduk tempat mandi), menganggu jema'ah wanita dan sebagainyan.  

• Mereka sesuka hati menjadikan RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai HOTEL PERCUMA mereka dengan alasan mereka adalah musafir fi'sabillillah. Mereka ini sebenarnya bukan musafir fi'sabillillah tetapi gelandangan dari parti-parti politik yang berjuang untuk kelangsungan parti politik mereka.  

• Mereka juga tidak segan - silu menghalau J/K RUMAH-RUMAH ALLAH yang mengingatkan mereka supaya menjaga kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH.  

• Sekian sahaja harapan saya semoga semua musafir yang menumpang munaikan kewajipan bersolat di RUMAH-RUMAH ALLAH dapat beribadat dengan khyusu’.  

    February 18, 2011 2:34 PM

  

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...