28 February, 2011

GEMBALA KAMBING MARAH 'KANDANG KAMBING' DIKAWAL


Sepatutnya begini: Pagar dututup dikhuatiri Pas naik ke masjid


Tuan Ibrahim Tuan Man mendakwa kerajaan UMNO BN menyalahgunakan kuasa dengan mengawal  segala surau dan masjid-masjid dalam DUN Kerdau sepanjang PRK DUN kerdau ini. Itulah tohnmahan yang sungguh tidak bertanggungjawab dari seorang tokoh pembangkang di negeri pahang ini.

Saya secara peribadi sangat bersetuju dengan tindakan demikian kerana jika tidak sudah tentu segala surau-surau dan masjid dalam kawasan pilihanraya Kerdau ini akan dijadikan 'kandang kambing' oleh puak-puak Pas yang mengaku memperjuangkan Islam namun sebenarnya merekalah yang mencemarkan Islam dengan budaya biadap dan kurangajar mereka.

Saya ada di Tenang ketika PRK DUN Tenang untuk beberapa waktu dan saya sendiri melihatnya dimana surau dan masjid dijadikan hotel murahan oleh penyokong Pas.  Mereka seolah-olah menawan segala surau dan masjid dan memperlakukannya sesuka hati mereka. Mereka tidur dan berbaring lintang-pukang serta bertuala kesana kesini di persekitaran surau dan masjid berkenaan. Teguran dari penduduk tempatan serta jawatankuasa suran dan masjid tidak dihiraukan, bahkan dalam keadaan tertentu mereka mengejek dan memprovoke pengundi yang lalu berhampiran surau dan masjid dimana mereka menumpang itu.

Benar surau dan masjid itu rumah Allah, tetapi bukan Allah menyuruh mereka datang untuk menyokong parti politik mereka yang kununnya perjuangkan Islam tetapi dalam masa sama bersahabat dengan syaitan yang direjam. Sesungguhnya mereka itu adalah dari golongan yang sesat dan Pas itu adalah sebuah parti yang kununnya Islam tetapi sesat lagi menyesatkan.

3 comments:

Anonymous said...

BH tolong beri sebab kenapa orang2 pas tak boleh guna masjid dan surau? Adakah orang pas ni bukan rakyat MALAYSIA??????????
Inikah yang dinamakan demokerasi bebas?. Tolong perjelaskan

bRAVEhEART said...

sebabnya mudah saja, bkn kerana mereka Pas tetapi kerana mereka bersikap ganas dan tidak menjaga harta awam dengan baik. selain itu mereka menganggu jemaah lain untuk beribadah. PRK-PRK yang lalu telah membuktikannya.

Anonymous said...

BH. Janganlah nak samakan dengan tempat lain. Buatlah pemikiran terbuka sikit. Saya rasa terkilan sikit. Ada mereka-mereka yang tak terlibat langsung dengan parti turut mendapat kesusahan dengan adanya PRK di Kerdau. Nak guna surau dan masjid banyak birokerasi. Ngapa perkera ni terjadi di bumi MERDEKA. Apakah ini dikatakan MERDEKA?. "Bebas dan demokerasi" apa yang dimaksudkan? dan apa yang dikatakan "MERDEKA"

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...