Suara Anak Pahang - Perlu Baca

10 February, 2011

JAWAPAN CERDIK UNTUK SOALAN BODOH





Sahabat saya baru balik dari Mesir. Tergesa-gesa dia bailk. Sebelum balik sempat dia menelefon seorang kawannya dan meminta menunggu di airpot. Bila penumpang-penumpang dari pesawat berkenaan keluar dari gate, merekapun bertemu setelah lama berpisah. Setelah bersalam-salaman dan berpeluk-pelukan (cara arab) kawan kepada sahabat saya pun bertanya; 'Baru sampai?' ..........????????

.............................
Berikut saya CnP dari sebuah blog sahabat saya. Harap dia tidak marah. Dia selain dari kaya budi bahasa kaya juga dengan harta benda. Dulu dia jual unta, sekarang dah pandai jual orang. Terutama orang-orang politik yang bebal. Sila baca dibawah ini dan kita tengok siapa yang kena....hehehe.....WOW! (Atau boleh juga terus kliik disini)


Tuan Ibrahim Tuan Man mintak kerajaan tindak segera bawa balik penuntut Malaysia di Mesir dan Nasruddin Hasan Tantawi minta kerajaan tidak pilih kasih antara pelajar biasiswa kerajaan dan pelajar persendirian.

Mahfuz pula kata "Kerajaan yang dahulukan rakyat patut bela rakyat Mesir."

Jawapan kepada kenyataan cerdik ini: "Kerajaan bawa balik penuntut lain untuk bersedia bawa balik mayat penuntut yang sokong arahan Pas bantu Ikhwanul Muslimin.

"Insya Allah, tidak lambat dan tidak pilih kasih, semua mayat boleh dibawa pulang dengan selamat 


..."  
23 Komen


Tanpa Nama Pas Pis Puss berkata...
Itu saja cara nak balun orang otak udang. Masa krisis patut kerjasama. Pas ni asyik berpolitik. Inilah penjahanam negara
12:17 PM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
Lawak2 haha... Jawapan tu memang kena dengan idea otak udang pemimpin Pas tu... Rakyat Mesir pun kita kena selamatkan rupanya, caranya dengan menyokong revolusi haha... Kenapa x kata je rakyat seluruh dunia adalah di bawah tanggungjawab kerajaan Malaysia? Kalau dia jadi menteri macam mana agaknya Malaysia ni?
12:42 PM
Tanpa Nama Frequent Flyer berkata...
Bayangkan Mahfuz ialah Naib President PAS. Standard pemikiran angkat beg di airport
12:58 PM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
Bila dapat susah, pandailah cari kerajaan.Dulu kerajaan inilah yang dikutuk caci habis-habisan.!!! Minta anwar ibrahim ikhtiarkan bawa keluar pelajar Malaysia di Mesir.Bukankah anwar sekutu rapat Amerika? Mana dia suara anwar???yang kononta pembela bangsa??? kah kah kah
1:02 PM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
Anwar Ibrahim. where are u? Pelajar Malaysia di Mesir sedang menanti bantuanmu. Bukankah kamu jaguh segala jaguh..inilah masa nak buktikan kejaguhanmu..!!!! Jangan lupa, kalu engko ke Mesir, selamatkan pelajar yang jambu-jambu dulu tau...hehehehe
1:04 PM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
tibai jangan tak tibai sin..aku pun menyampah dengan puak2 hampas nih..dah tak boleh nak tolong apa2 diam udah le..nak juge komen..nak tunjuk prihatin sungguh...
1:50 PM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
PENGANUT PAS ni kalau dah bangang, bongok, bahlol tah ape-ape lagi.... tolong sambung Orang berbudi kita berbahasa tapi penganut PAS ni mana reti bahasa. Dalam kesusahan minta tolong kerajaan pusat tapi bila dah tolong mana mau ucap t/kasih sumpah seranah lagi ada la, semua yang di buat semuanya tak baik. Kalau DAPig tolong smuanya baik sampaikan duit judi pun PAS kata halal kalau Kerajaan BN Haram Itu la perangai penganut PAS PIS PUS hanya tunggu nak mampus je lagi tapi bila dorang ni nak mampus hanya ALLAH yang tahu......
3:14 PM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
saya rasa kita buang masa saje melayan perangai haprak org pas ni, akai takdak..standard pemikiran rendah sgt.. Wakdin
9:44 PM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
nak tolong tak mampu, nak cover malu buat2 le cakap mcm tu..tak payah nak ajar la, kerajaan tau apa depa nak buat. orang pas duk diam2.
1:57 AM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
Lagi satu puak puak PAS ni bila macam ni depa cakap tolong lah semua pelajar kita tak kira fahaman politik sebab kita semua satu bangsa dan agama. Bila ceramah depa dok sibuk mengkafirkan orang UMNO sekarang mengaku satu bangsa dan agama lak? PAS memang dasar anjing betina hanya layak jadi bohsia PKR dan DAP.
5:26 AM
Blogger cikgu mala berkata...
kepala pas otak udang..pengikut pun jadi gila...
7:46 AM
Blogger KL BOYZ berkata...
Salam, mohon dilink bolg hamba disini. Terima Kasih. http://klboyzwangsa.blogspot.com
9:48 AM
Blogger pengembala berkata...
kehkehkehkehkehkehkeh lawak2... mungkin dia ingat istilah"rakyat" tu rakyat mesir pun rakyat malaysia.. patut ke kalu najib buat besa2 "RAKYAT MALAYSIA DI DAHULUKAN, PENCAPAIAN RAKYAT MALAYSIA DI UTAMAKAN" kang nanti dia x paham lagi,heh
7:30 PM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
budak yang mati sana kebumi sana takde bawak balik eh... isu Mesir ni malas nak ambik pot, berserabut... budak2 kat sana pon mcm cibai dia punya politik ini pulak nk cerita karenah pak arab kera sumbang kena belacan. kerajaan bantulah apa yg termampu aku sokong- tutup cerita... mat-ie
7:10 AM
Blogger azman berkata...
Assalamualaikum sein Hampas..mereka sememangnya cerdik membelit,seperti belitan kain dikepala mereka tu, semakin tebal semakit kuat membelit. Berusaha dan kerja kuat minta kerajaan pusat yang lakukan,minta anak anak mereka diselamatkan dengan cepat dan selamat dan secara percuma. Bila dah balik nanti ajar anak anak lawan kerajaan,supaya mak ayah bole jadi ketua kerajaan.Mana nak berkat perjuangan tu...saye tak redho pengkhinat memerintah negara ini.
2:45 PM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
Sin, kalau sokong UMNO haram, undi UMNO haram, makan sembelihan org UMNO haram, berimam org UMNO haram, tapi kalau mintak tolong orang UMNO lagi teruk...haramjadah...
3:52 PM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
Sin,sin, hang punya ayat memang terkena kepada orang yang dah tak pakai kerja dah........ cakap lain buat lain, janji lain buat macam lain ( tak buat langsung ), tidoq tang lain mimpi tang lain, minum ayaq lain rasa ayaq lain ( janji nak turun harga tapi harga ayaq koi naik ),,,,, depa masjid zahir la ni terang benderang dulu depa kata membazir karan lani depa yang buat.... tula cakap lain buat lain...... dengar ceramah macam dunia ni ana yang punya....sin, sin.... kita yang mengaji sekolah atap rembia ni semua pakat pening lalat sebab cakap lain buat lain....... bersamb....
10:23 PM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=30708:pandangan-kedua-bawa-pulang-bawa-kesan-negatif&catid=1:utama&Itemid=50 sin, ni ada ustaz kata kjaan bawak balik rakyat msia tu salah, yg kjaan PAS buat betul. Bistu ngape ade badut2 dlm PAS dok suruh kjaan bawak balik plak? Penin la depa ni
10:13 AM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
Mahfuz dan orang PAs bila dah berkawan rapat dengan anwar ibrahim jadi bodoh, bukan makin bijak. lepas tu di perbodohkan pulak oleh DAp. dua kali jadi bodoh.
10:49 AM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
kakak aku ketua wanita umno cawangan baru selesai buat kenduri kawen anaknya pda 5hb lepas. setiausaha pas cawangan langsung tak jenguk pada hal selang 5 rumah jer. mak mertua dan bini dia dari awal hingga akhir bertungkus lumus membantu kerana ada pertalian keluarga dengan kami. mungkin dia ikut fatwa hadi awang... apa saja bersangkut dengan umno semuanya haram. nasib baik dia tak kata tidor dengan bini dia haram sebab keluarga sebelah bini dia semua ahli umno. orang2 pas ni memang celaka. yang menguntungkan mereka semua halal dan bagus.
4:03 PM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
assalamualaikum..... bangganya bila kera jaan dah bawak balik pelajar2 kat mesir tu,tak kira lah yang bertaja ke idak,janji dia orang rakyat malaysia,poi belajar atau kerja.... dari ngabihkan duit bawak balik mereka2 yang lari ke lombok dek sodap ehhh,atau yang cubo nak nak kayo cepat tolong jadi keldai.....
7:10 PM
Tanpa Nama apek tongkang berkata...
Itu Umno punya ketua pemuda sikarang tatak nampak kat berita ... mana pi ?
7:47 AM
Blogger MALAYSIAN UNITED berkata...
salam tuan.. mohon jasa baik tuan untuk link kan blog kami di dalam blog tuan.. www.malaysianutd.blogspot.com TQ
8:37 PM

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...