Suara Anak Pahang - Perlu Baca

19 February, 2011

PAS YANG SUDAH MATI, SUDAH HILANG ARAH TUJU


 Pas is DEAD, Pas for awww, Pas pis pus


 Hehe! beruk is Pas and Pas is beruk


 Allahuakbar! Ni bukan Jihad ni Jahat namanya?


Ganasnya puak haramjadah ni, awas jangan biarkan Kerdau dikuasainya


Pas ganti UMNO? Memang itulah apa yang cuba diperjuangkan oleh pemimpin Pas untuk terus menghidupkan parti itu yang semakin nazak sekarang kerana sudah hilang arau tujunya. Apakah yang Pas perjuangkan sekarang ini? Nak kata perjuangkan Islam, mereka sudah kelihatan lemah dan sudahpun bersekongkol dengan DAP kafir harbi. Nak kata mereka perjuangan bangsa Melayu, para pencacai mereka lebih rela berselimutkan bendera DAP dari mengibarkan bendera UMNO yang sudah jelas dan nyata membela dan perjuangkan bangsa Melayu dan agama Islam.

Justeru, kerana apakah Pas menggunakan slogan menggantikan UMNO? Kerana mereka sudah tidak ada arah tuju perjuangan dan mereka ingin berjuang seperti yang UMNO lakukan tetapi mereka enggan bersatu sesama Melayu dan Islam didalam UMNO. Kerana itulah mereka datang dengan slogan untuk menggantikan UMNO. 

Pas yang menghalalkan apa saja yang mereka lakukan dan mengharamkan apa saja yang UMNO lakukan tetap sama seperti dulu, tetap haramjadah. Para blogger pro kerajaan tidak akan memberikan mereka sedikitpun ruang untuk berdiri di Kerdau, di PRK nanti.

Baca juga pendapat seorang blogger lain mengenai Pas menggantikan UMNO dibawah ini atau klik terus ke blog Suara Generasi Muda Malaysia.


PAS Ganti UMNO
Oleh: yieMEGA

PAS sedia ganti UMNO itulah kata-kata yang penulis secara tak sengaja terlihat pada waktu tengahari tadi sewaktu makan tengahari di sebuah kedai makan di Kota Bharu, Kelantan. Hebat bunyinya PAS Ganti UMNO....adakah ini menunjukkan PAS sudah bersedia untuk menggantikan UMNO.

Slogan yang digunakan di atas sehelai T-Shirt bewarna Hijau Menyilau ini sudah tentu menarik, tambahan pula ia akan memberikan semangat kepada pejuang-pejuang PAS. Namun, penulis sendiri tidak nampak adakah PAS benar-benar boleh menggantikan UMNO atau tidak.

Kenapa saya berkata demikian di dalam Barisan Nasional UMNO yang mendominasi Barisan Nasional manakala di dalam Pakatan Rakyat ianya langsung tidak didominasi oleh PAS jadi mana boleh mereka kata mereka boleh gantikan UMNO melainkan mereka adalah parti yang dominan di dalam Pakatan Rakyat.

Melainkan mereka (yakni PAS) mempunyai bilangan kerusi yang tertinggi di dalam Pakatan Rakyat, inilah baru boleh mereka nak mendakwa mereka boleh gantikan UMNO atauapun mereka sedia ganti UMNO.

Dalam konteks sekarang ini, umum mengetahui parti manakah yang mendominasi Pakatan Rakyat dan sudah tentunya bukanya PAS yang menjadi parti dominasi tersebut. Jadi dalam keadaan sekarang mana mungkin mereka boleh gantikan UMNO.

Memang senang membuat dakwaan dan juga perancangan namun perlaksanaanya tidak semudah apa yang kita rancangkan itulah hakikatnya yang terpaksa kita terima walaupun pahit kita nak telan.

3 comments:

Anonymous said...

Tahniah bro. atas kejaman dalam memerhati dan menilai.

Slogan kosong PAS GANTI UMNO oleh PAS Pis Pus sesungguhnya adalah salah satu 'bola tanggung' atau 'peluru besar' yang mampu jadi cara merealisasikan 'PAS IS DEAD'.

Persoalan apakah umat Melayu Islam di Kelantan dapat selepas 20 PAS gantikan UMNO di sana? Pengalaman mengunjungi Kelantan adalah saksi.

Apa yang ada pada UMNO tiada pada PAS dan sebaliknya perlu PAS bentangkan... kahasnya dalam hal pentadbiran dan pengurusan negara Malaysia yang majmuk.

Apa yang jelas, puak-puak PAS hanya bijak dan cekap dalam hal mencari salah apa yang kerajaan UMNO buat sedang mereka tidak berbuat apa-apa melainkan mencela dan mencacat.

Pas nak gantikan UMNO?
Dalam hal yang mana tu? Dalam hal mendominasi BN ke atau PR ke?
Tapi PR dah terima Al-Jub sebagai PM dan LKS TPM sedangkan sekarang ini PM TPM adalah presiden UMNO?

WAWASAN 2020 PAS boleh teruskan ke? atau nak ganti lain tapi apa visi tu? Tak nampak pun..

Rentikanlah PAS sebab PAS IS DAEAD
dan rakyat sentiasa memerhati dan menilai.

Anonymous said...

PAS sedia 'di' ganti UMNO

Anonymous said...

yes di Ganti UMNO di Kelantan dan Kedah. UMNO yang kuasai BN pun terkial-kial nak layan MCA, MIC, Geralan dll apalah daya PAS dalam hal ini?

Rujukan sedia ada tak lain-tak bukan kes-kes di BUN Perak, Penang dan Selangor membuktikan PAS hanya 'anjing pemburuan' DAP.

Rentikanlah PAS... fikir baik-baik dan cermat-cermat. Jangan ikut sedap mulut je. Ingatlah PAS itu katanya berbeza dengan UMNO lantaran ISLAMnya tapi kalau dah terlepih politik, PAS jadi lebih keji, hodoh, buruk dll berbanding UMNO.

Akibat tindak-tanduk hanya berasaskan matlamat politik semata-mata, PAS rakyat lihat TIDAK LAYAK gantikan UMNO!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...