16 February, 2011

PAS PKR BEREBUT DUN KERDAU?




Sepatutnya Kerdau ini kerusi Pas! Jadi biarlah saya yang bertanding, 
dah lama saya nak jadi yang berhormat ni, hehe....


Dato' Fauzi menyerahkan 'watikah' pencalonan kepada Hj. Suhaimi ?



Menurut sumber, kerusi N28 DUN Kerdau sedang menjadi rebutan antara Pas dan PKR. Pas merasakan DUN Kerdau adalah milik mereka berdasarkan pembahagian kerusi dalam PRU lalu. Walaupun calon mereka telah kalau dalam PRU lalu namum mereka masih merasakan kerusi berkenaan adalah hak mereka.

Bagaimanapun, disatu pihak lagi merasakan bahawa kali ini Pas sepatutnya beralah kepada PKR sekiranya PKR akan mencalonkan Hj. Suhaimi Said memandangkan peluang untuk menang adalah lebih besar. Ini berdasarkan hubungan intimnya dengan masyarakat setempat termasuk masyarakat Felda dan Orang Asal.

Selain itu, Pas sepatutnya beralah memandangkan sejak kebelakangan ini (PRK Galas, Tenang) mereka gagal menunjukkan persembahan yang baik dan gagal meraih lebih undi. Malahan undi golongan muda nampak semakin berkurangan. Atas alasan inilah Pas wajar memberikan peluang kepada PKR yang akan menurunkan calonnya yang berwibawa.

Hj. Suhaimi Said, selain Pengurusi PKR Cabang Kuala Krau, beliau juga adalah Pengerusi Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal PKR Pusat. Satu jawatan yang membanggakan warga Felda dan Orang Asal dalam DUN Kerdau ini. Tidak memberikan peluang kepada Hj Suhaimi bolehlah diibaratkan sebagai sabotaj dan tindakan menikam dari belakang antara Pakatan Pembangkang.

Dari rungutan masyarakat setempat, pemimpin atasan diminta supaya lebih bertimbangrasa dan mendengar suara serta hasrat sebenar rakyat yang inginkan Hj. Suhaimi dicalonkan. Pas dan PKR juga diseru supaya menyelesaikan pertelingkahan mengenai calon itu dengan cara dan semangat muhibbah.







No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...