15 February, 2011

SELEPAS MUBARAK, APAKAH GILIRAN PAS KELANTAN?


 Bakal pengganas hasil didikan Pas


 Perjuangan Islam cara Pas

Yang bodoh diperalatkan DAP kafir harbi untuk memecah-belahkan ummah



Saya melayari dan membaca blog DUPahang's milik Pas. Artikel 14hb. Februari bertajuk: Selepas Mubarak, Apakah giliran UMNO? Sebuah posting dengan tajuk dan isi yang sensasi. Mengaitkan kebangkitan pemberontakan dan rusuhan rakyat Mesir dengan menyalakan api pemberontakan rakyat di Malaysia.

Saya tidak percaya rakyat Malaysia dalam keadaan yang sama dengan rakyat Mesir. Saya juga tidak percaya bahawa semua rakyat di Malaysia berfikiran bahawa tunjuk perasaana dan pemberontakan adalah cara bagi mengubah kerajaan. Yang saya percaya adalah rakyat Malaysia sukakan kepada kedamaian. Rakyat Malaysia suka hidup dalam harmoni dalam sistem demokrasi yang sudah sedia ada sejak lama. Hanya pihak pembangkang saja yang mengapi-apikan segalanya untuk menwujudkan kehuruharaan. Itu bukan cara rakyat Malaysia. Itu hanya cara orang-orang kecewa dalam sistem demokrasi kita. Itu cara Anu-arr sejak dari zaman pelajarnya lagi.

Jika ada pun kekcewaan rakyat, ianya hanyalah melibatkan sebilangan kecil saja dan di negeri-negeri tertentu saja. Di negeri yang kadar kemiskinannya tinggi di negeri yang rakyatnya hanya dijanjikan dengan syurga yang indah akhirat tetapi dunianya yang penuh kepayahan.

Kelantan. Rakyatnya patut menyoal: Selepas Mubarak, Apakah giliran Pas Kelantan? Hanya di negara atau negeri yang rakyatnya tidak berpuas hati terhadap pentadbiran negerinya yang akan membangkitkan pemberontakan. Bukan salah jika rakyat Kelantan bangkita menentang Tok Garu Nik Ajis kerana di Iran rakyatnya juga berani menentang rajanya. Bahkan dilain-lain negara Islam, ulamak yang memerintah juga turut digulingkan. Tidak akan makbul 'doa pecah perut' jika rakyat menentang tok garu yang tidak mampu memberi kebaikan hidup rakyat didunia ini. Apakah kehidupan di dunia ini hanya untuk kroni dan anak menantu tok garu saja?

Oooo, Pas bukan agama dan Islam bukan Pas. Mat Sapu bukan setakat berdua-duan di bilik Hotel Perdana Kota Bharu tidak lama dulu, Mat Sapu juga sudah sapu duit dari 'Tabung Memali' Hahaha! Pemimpin Pas memang bijak dan pandai membelit. Kalau bukan membelit bukanlah Pas.

Malaysia masih negara Islam tanpa Pas. Negara-negara teluk pun Islam walau tiada parti Pas disana. Syukur kerana anak muda dewasa ini sudah tidak mudah untuk didakyahkan bahawa hanya Pas yang mampu membawa Islam di negara kita. Kerana itulah sokongan terhadap Pas semakin menurun. Anak-anak mudah juga sedar bahawa mereka hanya digunakan untuk jadi benteng barisan hadapan serta mengamal sikap biadap dan kurang ajar untuk berbuat kekacawan. Pas sedang menuju kearah parti ekstrem dan membentuk puak militan.

Dibawah adalah post dari blog DUPahang's Webblog:

Bagaimana PRU 13? Bagaimana hala-tuju Pas? Bagaimana pendokong-pendokong Gerakan Islam Pas. Apakah perjuangan panjang semenjak 1951 menjanjikan kemenangan hakiki? Atau hanya bersalut plastic?? Apakah demi meraih kemenangan, maka Islam akan dikesampingkan. Dimanakan kepimpinan ulama? Adakah sudah tidak releven???

Bagaimana dengan pengorbanan mereka?
 
 
 
 
Adakah mereka hanya layak berjuang, berkorban??? Tak layakkah mereka menjadi pemimpin???
 
Tetapi janji kemenangan Allah tidak pernah dimungkiri!!!







1 comment:

Anonymous said...

setuju sgt dgn tulisan saudara..

Nik Aziz perlu berundur termasuk parti dia.

Berundurlah dgn terhormat sebelum rakyat kelantan bangkit dan halau beliau dgn hina seperti Mubarak di Mesir.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...