Suara Anak Pahang - Perlu Baca

12 February, 2011

ARFAH MAWADDAH: BENIH YANG PAS SEMAI CAMBAH JADI HARAMJADAH




Entah apa yang ada dalam fikirannya sehingga mulutnya dan hati langsung tidak mampu mengucapkan terima kasih kepada kerajaan yang telah berusah keras menyelamatkannya ketika didalam bencana.

Inilah kisah seorang pelajar Malaysia di Mesir, yang kita sangka menuntut ilmu bagi meninggikan syiar Islam apabila pulang ke negara tempat dia dilahirkan, namun salah apakah ibunya yang mengandungkan anak ini sehingga didalam hatinya sudah tidak dapat melihat sedikitpun kebaikan yang dibuat oleh kerajaan selama ini.

Mungkin didalam kepala dan hatinya penuh sudah bersarang syaitan yang sering menghasut supaya gigitlah tangan yang selama ini menyuapkan makanan kemulutmu, menderhaka itu bukan berdosa. 

Kepada pelajar berkenaan, janganlah malukan ibu-bapa kamu dan kaum kerabat kamu. Bukan berdosa jika mengucapkan terima kasih kepada yang berbakti. Jika ditakdirkan menjadi anjing, jadilah seekor 'anjing' yang baik bukan anjing yang mengigit tangan yang memberi bakti. Pas bolehlah berbangga dengan benih yang disemainya yang sudah bercambah menjadi haramjadah.

Klik Sini melihat isi hati hijaunya itu.  Baca juga mengenainya dan pandangan diblog Lawyer Garang, Akar Umbi dan Info Corner.

Lihat juga komen pembaca blog-blog berkenaan mengenainya dibawah ini:

Anak Lenggong said...
Pelajar ini umpama saorang anjing yang dapat melepaskan diri daripada tercepit dan ini lah hasil daripada Tarbiah PAS...sepatutnya orang cam ni tak perlu ditolong pun..biar dirogol oleh pak arab seperti mana yang didakwa oleh blogger tegar PAS Perisik Rakyat yang megatakan ada pelajar malaysia dirogol di mesir.. Wahai Arfah...sedar lah diri ko tu daripada umur 6 tahun sehingga sekarang dapat kejayaan hasil sumbangan daripada kerajaan dengan bantuan buku free serta bantuan daripada agensi kerajaan..kalau tidak mungkin sekarang ko jadi bohsia jalanan jee..hidup baru setahun jangung dah nak menunjuk lagak..belajar lah bersyukur dengan apa yang diperolehi jangan sampai allah menarik balik nikmat yang ko poerolehi..
Sang Guna said...
salam, Apa nak heran, bukan ke ada pepatah yg menyebut tangan yg memberi lebih baik dari yg menerima. jadi dah memang yg memberi pertolongan itu lebih baik dari yg menerima jadi tak payah le nak kecoh2. Budak tu memang seorang penerima yg tak baik,kita nak ckp apa.
hanizam said...
silap-silap budak ni jugak antar yang memohon kalau kerajaan malaysia setuju tanggung 50% perbelanjaan bila nak balik ke sana nanti... ni jenis spesis tak reti bersyukur...kalau mati keras kat sana pun senang...paling kuat bawak balik dalam keranda... ni baru belajar dah tak reti bersyukur...dah kerja nanti, tak taulah...kalau ambik jurusan perubatan, sudahnya kerja dengan kerajaan jugak...
Anonymous said...
jenis KUFUR NIKMAT ....
Anonymous said...
Tak heran la, apala jenis manusia yang tidak tahu diuntung ni.....mak bapak menangis kat sini memikirkan keselamatan anaknye...lagi pun dia dah buat statement....... "PENUNTUT ILMU TANG TIDAK TAHU..."
Anonymous said...
Budak ni munkin x kenal kerajaan Malaysia kot...harap universiti kat sana tu tolong bg info sikit pada budak ni...kesian dia...
Anonymous said...
Apahal le malaun2 PAS PIS PUS nih..udahle menolong idak, sanggup lagi nak buat onar!! Sungguh dorang nih xrase bersalah langsung ke? BUkan apa tuh, semuanya nti nak dijadikan isu bila budak2 tuh xdpt balik apatah lagi kalau sesutau yg xelok terjadi...bolelah nak hentam keraaan habis2an..mmg haramjadah betul perangai sesetgh org2 PAS PIS PUS Nih....
Abu Garcia said...
Cakap banyak tinggal saja kat mesir ... kalau mati ...nik aziz bagi surga.
Pemerhati said...
Jangan pedulikan pelajar2 yg enggan ke Jeddah! Biarkan mereka mampos di Mesir! Orang2 PAS ini akan mengambil kesempatan utk mensabotaj segala usaha murni Kerajaan BN. Bukan kita tak faham2 lagi! Melayu mudah lupa ........
Anonymous said...
agak dh pas ni..keje dia tabur fitnak pastu bawak org masuk masjid berzina..minum arak depan org lain dok atas sejadah zikir..kat belakang raja segala rasuah..pas pas..tu sebab parti ni byk cina dgn india undi ..melayu dah tak berani
Anonymous said...
ni lah cara islam penyokong nik aziz.
sgray said...
Pehak berwajib mau KENA cari beb sumber sms tu...biar disumbat kedalam ..tak tahu bersyukur langsung dan tak bertanggungjawab ..pengkhianat negara tu..
Anonymous said...
SALAM, APA SUSAHNYA, KALAU MEREKA TAK NAK NAIK PESAWAT KEJEDAH TAKUT KENA BAYAR TAMBANG SENDIRI, KAU LANTAKLAH, TINGGAL KAT MESIR TU, KAN TEMPAT TU KAN DAH JADU SARANG TEBUAN TAJAAN PAS, PIS PUS. BIAR MEREKA RASAKAN. DIA ORANG TAK NAK BALIK SEBAB NAK JOIN TENTERA ISLAM NAK JATUHKAN KERANAAN MESIR KATAKAN.. BIAR MEREKA RASA PULAK MACAM MANA BERADA DALAM SITUASI PEPERSANGAN. ORANG-ORANG IRAQ DAN MERASA TU SEMUA... ORANG MALAYSIA PASPISPUS PULAK NAK RASA .. BIARKAN SILUNCAI TERJUN DENGAN LABU-LABUNYA. BIARKAN, BIARKAN..ORANG DAH NAK TULONG , JUAL MAHAL.. LANTAK LAH... BODOH!!!!
Anonymous said...
CUBA TANYA BERAPA ORANG PELAJAR MALAYSIA YANG TAK NAK NAIK PESAWAT KEJADDAH TAKUT KENA BAYAR TAMBANG SENDIRI...
Anonymous said...
SALAM, SEKARANG APADAH JADI, AL-AZHAR DAH DITUTOP SELAMA ENAM BULAN? DIPERCAYAI UNIVERSITI TERSEBUT DAN LAINLAIN UNIVERSITI DI CAIRO AKAN TERUS DITUTOP MELEBIHI ENAM BULAN. TERPULANGLAH BAGAIMANA KRISIS DISELESAIKAN. HABISLAH PAS... SARANG TEBUAN MEREKA TELAH DIROBEK.. DIMANALAH MEREKA NAK LATIH "MUJAHIDIN" MEREKA PULAK KALI INI. JORDAN, SERIA, LEBNON, IRAQ, IRAN....??? SAUDI JAUH SEKALI... MUNGKIN AFGANISTAN KOT... LANTAKLAH KAU PAS...
bayan said...
Puak PAS hanya pandai berkokok aje.Dah berkokok kokok lepas tu menengek pulak.Itu yg puak ni pandai.Kedekut hendak mampus.Mengata,mengata dan mengata orang yg lebih.Tanggungjawab di abaikan. Lihat saja dTenang.Lepas PRK penjilat2 Pas batang hidung pun tak nampak utk bantu mangsa banjir,UMNO juga.Kat Mesir pun sama,pandai hantar anak2 PAS belajar kat sana,ada masalah UMNO juga. Adakah UMNO pengkianat Bangsa?Lu pikirlah sendiri.Berbuih buih dah kita cadangkan melayu mesti bersatu tapi malangnya masih sayangkan Pok Niknya. Tinggalkan aje Orang tua tu dan ramai2 masuk UMNO ini baru dashyat macam kat Mesir.Bangsa melayu lebih kuat orang kafir kecut macam Pok Niklah.Pok nik hendak lari kat mana,dia tak boleh gi sebab negara lain tak ada budu.Hendak lari kat India,Pakistan malu dgn ulamak kat sana.Jadi mahu tak mahu kat Klentek,eh,eh tersalah Klantenlah.
ORANG KG said...
salam, syabas bro....kalau anak2 puak2 hamPAS tu tak nak ikut tinggalkan aje...menyusahkan orang aje...dah yg menolong datang jauh2..tak pula d hargai...depa nak tunggu nika ajis,mahpos bean atau din pudu datang nak tolong ka....bagi temana kerajaan BN tidak pernah bekira tentang fahaman politik...semua kita tolong....kami rakyat d tanah air tidak berkira dengan nilai tax yg kami bayar utk menolong rakan2 d luar negara yg dalam darurat.Kalau dengar cakap2 puak-puak hampAs d malaya ne yg suka buat fitnah...amatlah malang kerana proses membawa keluar akan memakan masa...kerana mereka2 tu perlu d pujuk pulak. Bro...kerajaan PAs negeri Kelantan ada d sana tak...puak2 exco depa apa bikin...tolong dari jauh ka...
Anonymous said...
tak habis2 puak2 pas ni buat fitnah dan membenci kerajaan..apa pemimpin pas dah buat, menyalak sana sini adelah. sepatutnya anak2 pemimpin pas dan penyokong2 pas biar keluar sendiri dari mesir tu..syukurlah kerajaan nak bantu..jenis yang tak kenang busi
tabligh said...
Jika benarlah fitnah itu,maka sememangnya bangsatlah puak-puak ini http://sukusakat-hangtuah.blogspot.com/2011/02/bukti-pemecah-belah-umat-islam-adalah_03.html
Batu Bara said...
Sampai bila pas nak susah kerajaan BN UMNO ?? Nampaknya golongan ini kena bagi kesedaran setujutak.
Batu Bara said...
Sampai bila pas nak susah kerajaan BN UMNO ?? Nampaknya golongan ini kena bagi kesedaran setujutak.
Laksamana Bentan said...
Salam bro, Pas menganut fahaman politik pemusnah. Semua isu mereka akan politikkan. Mereka tidak risau anak-anak muda Malaysia ini tidak selamat di rantau orang, tetapi mereka lebih takut parti Pas tidak ada di hati pengundi pd PRU 13 nanti. p/s: http://laksabentan.blogspot.com
Penditakainsingkat said...
Salam Bro, Pakatan Pembangkang terpaksa mencelah untuk menumpang usaha-usaha kerajaan menyelamatkan pelajar kita di Mesir. Jika tidak mereka akan dilupakan oleh rakyat apabila sampai PRU 13 nanti. Tidak mempu membantu tetapi mampu menyibuk pun ok la tuh...
roserose said...
Ya Allah,ampunkan mereka yang menghasut tu! Apa lagi yang mereka maukan..baik tolong orang dari buat kerja tak baik tu. Semoga pelajar2 kita selamat.
Anonymous said...
lu oalang klu x fitnah bkn nama umno la lu..
Anonymous said...
Kesian bila ADA yang termakan fitnah ini. Yang buat fitnah kena bakar Yang percaya fitnah bulat-bulat kena bakar Yang teraniaya Parti yang kena fitnah Belajar la mencari maklumat dari sumber yang sahih. Dengar sebelah pihak memang malang, macam katak bawah tempurung. (Ini blogger tunggu lah masa lu kena soal depan ALllah SWT, gua pun tak jadi saksi) norazman Sulaiman
Anonymous said...
Memandangkan blogger ini spesis UMNO, aku rasa hadis ni memang tak masuk kepala dia punya. Hentam sajalah Labuuu, akhirat sendri tanggung, LU pikir ler sendiri) Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim. norazamSulaiman
Anonymous said...
hahaha.. dorang suruh bdk2 ni berlatih demo kat mesir. nanti bole apply kat malaysia.. berlatih skill free tu.. xkan xnak kowt. xkan dah nak balik malaysia.. rugi tu.. org nak ajar demo secara free tu.. jgn dilepaskan peluang keemasan tu.. hahaa
pakngah santan said...
saya setuju dengan saranan pas itu. lebih baik pelajar pro-pas di mesir ikut mengadakan demonstrasi di mesir. jadi wakil pas di sini yang nak berdemonstrasi di malaysia yang jauh beribu batu dari mesir. pelajar pro-pas lagi dekat. tak payah balik malaysia, timba pengalaman berdemonstrasi di mesir. dah ada pengalaman di mesir, baru balik malaysia. boleh buka cerita yang hebat-hebat. tak payah naik penerbangan ke jeddah.
Anonymous said...
tolong bagi bukti yg msg itu dari PAS ! sertakan no tel yg menghantar msg tu... cakap guna air liur basi tanpa bukti memang sedap kan ?? tambah2 kepada mereka yg suka menelan air basi orang lain...tentu lemak berkrim...tentu lazat
Anonymous said...
Ento pahamlah, puak mengaku Isle tu cakap je lebeh. Bila tiba masa nak praktik apa yg dikata maka mereka tak boleh buat apa. Mulut mereka memang busuk.
Anonymous said...
TIPU JE SEMUA NI!!! CUKUP LA KORANG NAK FITNAH2 ORANG YG NAK BAWAK ISLAM!!! DI MESIR TALIAN INTERNET DAN TELEFON MEMANG DIBUKA TETAPI SMS XKAN SAMPAI.. BODOH BETOL PUAK2 UMNO NI..TAK TAKUT ALLAH LANGSUNG.. BAIK KORANG BUNUH JE KITORANG YG BELAJAR MESIR NI..
Anonymous said...
dah agak dah..boleh plak ada student yang x sedar diri.naik flight balik free pg malaysia.pastu kutuk2 kerajaan.aku haramkan hasil cukai aku bayar dibelanjakan kat spesis2 mcm ni.x berkat la pelajaran korang.disarankan klo dah x suka duk malaysia,apa kata buang je ic warganegara tu.pg apply jd warganegara mesir je.x menyusahkan orang..kerajaan tolong sebab prihatin atas kerisauan mak bapak korang duduk kat sana.diharap klo dah balik sini x payah lah buang duit rakyat nak minta tambang separuh ke penuh nak balik pg mesir balik.cari duit guna usaha sendiri la..kerajaan sekarang ni berdiri sebab mandat dari mereka2 yang sokong kerajaan je..so x payah nak melalak hentam kerajaan lebih2..
PASUCK said...
Pas tak akan menang sampai bila bila kat Malaysia sebab kesesatan yg melampau. Typical pas supporter.. if its come from UMNO than it is fitnah or whatever.. if its come from them that it was for real.. fuck all of you guy.. there are not Islamic parties.. they just Moron more like typical Loser....

1 comment:

Wali Selipo said...

Yg saya tahu, dari mula masuk tadika sampai habis skolah, bila cik gu masuk kelas, murid2 kena bangun dan ucapkan "Selamat Pagi" atau "Assalamualaikum.." dan bila cik gu keluar kelas, sekali lagi kena bangun dan ucapkan "Terima Kasih Cik Gu". Tak tau la sekarang masih macam itu atau tidak.

Kalau ikut cakap PAS kita tak perlu berterima kasih kepada kerajaan kerana memang tugas kerajaan untuk membantu rakyat. Jadi sepatutnya cik gu2 pun tak perlu diberi ucapan terima kasih kerana mereka dibayar gaji untuk mengajar. Inilah kerja pembangkang. Mendidik anak bangsa menjadi biadap dan kurang ajar.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...