02 February, 2011

FLASHBACK: TENTANG MC EN. LABU SUAMI CIKGU MALA



PRK DUN Tenang suadah berakhir. Calon-calon dan parti-parti yang bertanding sudah mendapat haknya masing-masing - yang menang mendapat kemenangan dan yang kalah mendapat kekalahan. Yang menang sorak kampong tergadai adalah PKR dan DAP kerana mereka sibuk-sibuk sana sini tetapi bukan calon mereka yang bertandingpun.

Mungkin yang menyesal dan menaruh rasa terkilan adalah Cikgu Mala. Kerana terpaksa meninggalkan jawatannya untuk menerima kekalahan sedangkan dia sepatutnya sudah menjangka pencalonannya hanyalah sebagai 'kambing hitam' semata-mata.

Apa yang didapatinya hanyalah keretakkan rumahtangga dan terbongkarnya segala rahasia yang selama ini disimpan. Mungkin para blogger pro kerajaan bersikap jahat kerana menyerang isu peribadi, tetapi itu adalah reaksi kepada apa yang pemimpin mereka telah lakukan.

Pas diminta tidak memainkan isu calon tetapi mereka lakukan juga, justru blogger pro kerajaan hanya membalas apa yang mereka perbuat. Lain kali, jangan dijolok sarang tebuan.

Pada PRU12 lalu diwaktu blogger pro pembangkang menguasai media sosial, mereka melakukan yang sama, malah lebih buruk lagi terhadap kerajaan. Salahkan jika kita gunakan senjata sama untuk menikam mereka semula? Hehehe! Ini baru namanya senjata makan tuan!

Apapun, kita teruskan membaca kisah dibawah ini, yang saya cNp selengkapnya dari blog RBF.

MAAROF DICABAR PULANGKAN WANG GAJI


Komen Pembaca


Saya simpati kepada Cikgu Mala. Bukan kerana dia cantik dan menarik, tetapi kerana menjadi mangsa keadaan. Saya terfikir mungkin pengorbanan beliau dengan meletak jawatan sebagai penjawat awam adalah kerana desakan suami atau sayangnya beliau kepada suaminya. Saya ada mengikuti ceramah beliau yang menampakkan seolah2 beliau dipergunakan.

Dimana pun Maarof dilihat 'lebih kuah dari sudu'. Saya terlebih simpati, kerana selepas ini beliau sudah tiada pendapatan tetap dan bergantung pada suami. Maaf cakap, ada kemungkinan Maarof akan mencari "cikgu lain" untuk dipertaruhkan dalam PRU akan datang. Berhati2lah cikgu Mala. Kalau dulu dia berani ambik isteri orang, tak mungkin ke dia boleh ambik anak gadis, janda atau isteri orang?. Berhati2 ye Cikgu Mala.

RBF

Saya setuju dengan anda.

Yang lebih-lebih adalah si Maarof MC.

Saya difahamkan Mala dan keluarganya dulu adalah orang Umno. Keadaan berubah setelah dia berkahwin dengan Maarof. Tetapi emaknya masih lagi ahli Umno yang aktif sekarang. Sini
Maarof adalah Pas totok dan saya juga difahamkan dia pernah ditendang keluar dari UM satu masa dulu. Selepas itu dia masuk Maktab Perguruan Tuanku Bainun..

Maarof inilah manusia yang merakam video ucapan Pengarah Pendidikan Johor, Hj Markom Giran kemudian dimasukkan ke dalam you tube.

Selepas itu Allah bayar cash kepada dia, apabila kita dapat MC dia dan masukkan ke dalam blog.
Padan muka !

Maarof, buanglah kopiah atas kepala. Tak guna kamu bercakap berdegar-degar pasal Islam atau pun nak berjuang untuk Islam, kalau sakit pun nak menipu.

Malulah sikit oiiiii, MC tapi gaji jalan, kau pula pergi berkempen politik, bukannya berehat di rumah. Makan duit haram oiiiii.......

Kalau nak berkempen, ambil cuti tanpa gajilah oiiiiii....

Orang Umno yang Nik Aziz kata jahiliah pula terpaksa nasihatkan kamu pasal hukum hakam, tak malu ke ?

Oiiii Maarof, dapat gaji cukup bulan ni, tolong kira berapa gaji kamu dan tolak berapa hari kamu tak pergi kerja, kemudian pulangkan duit itu kepada kerajaan semula. Jangan makan duit haram oiiiii....

2 comments:

kelopak sawit said...

kenapa si Makrof tak dijadikan calun?
itu kan lebih baik?

OOOOO...sebab kalau Mala kalah ,berhenti kerja,makrof yg tanggung Mala.

Kalau tidak....Mala yg tanggung Makrof.

Maknanya Makrof dah tahu Mala akan kalah.

bRAVEhEART said...

haha,
ni jantan sial pnya planning la nih, dari dulu dan selamanya dia pergunakan cikgu Mala yg bodoh ni

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...