06 February, 2011

700,000 K Kena Curi

Berita dari Tokyo menyatakan lebih 700,000 kondom dicuri ketika transit di antara Malaysia dan Jepun, kata satu pengeluar getah terbesar Jepun Kelmarin.

Kondom poliuretana yang bernilai RM4.56 juta, dimasukkan ke dalam kontena di sebuah kilang di Malaysia, namun kontena itu didapati kosong apabila tiba di loji utama syarikat yang berkenaan dipinggir Tokyo minggu lalu.

Dimana ianya hilang? Kemana ianya dibawa? Kemana dijualnya? Jika ianya untuk digunakan sendiri, paling banyakpun hanya 21 yang mampu digunakan dalam satu-satu masa oleh seseorang. Itu termasuk 10 jari tangan dan 10 jari kaki dan 1 anu.

Adalah nanti seseorang yang akan menjadi jutawan kondom agaknya.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...