Suara Anak Pahang - Perlu Baca

08 February, 2011

CERITA MAHFUZ 'THE BEAN' TERPERANGKAP DILABIS

Yang bertuala rambut beruban dan berkain pelikat macam lepas bersunat tulah Mahfuz 'The Bean'

 
 Ini 'flash back' kisah semasa banjir PRK Tenang dulu. Puak-puak Pas waktu datang bukan mainlah nak runtuhkan kerajaan BN, doakan kerajaan BN musnah dan entah apa-apa lagi. Tak ingat dunia dan tak igat akhirat lagaknya.
 
Begitu juga apa yang terjadi kepada 2 orang orang kanan Pas ini tetapi akhirnya tanpa rasa malu terpaksa memohon bantuan dari UMNO untuk selamatkan diri mereka dari terperangkap dalam banjir. Selepas itu, kita tidak tahu apa pula ceritanya, mungkin mereka akan kata bahawa merekalah yang telah bersusah payah selamatkan Dato' Baharum Ahli Parlimen Sekijang yang terperangkap dalam banjir.
 
Bagi Pas semuannya mungkin dan halal, yang haramnya hanyalah kepada UMNO. Agama Islam hanya Allah turunkan untuk orang-orang Pas sahaja. Siapa yang tidak jadi ahli Pas adalah kafir. Inilah pandangan orang-orang dalam Pas selama ini.
 
Apapun, bacalah kisah 'Mr. Bean Mahfuz' yang terperangkap dalam banjir di Labis dulu yang diambil dari blog 'Media Permatang Pauh'.

  
Mahfuz dan Hatta yang terperangkap ketika cubaan melarikan diri dari banjir Pekan Labis semalam, diberitakan dah selamat keluar dari Kampung Bukit Limau Manis, Segamat.

Dua ekor wakil PAS ni patut berterima kasih banyak-banyak pada Ahli Parlimen UMNO Sekijang, Datuk Baharum Mohamad yang menghantar sebuah bot bagi menyelamatkan dorang di kampung tersebut.


Kalau tak kerana Datuk Baharum, dua ekor kaldai ni masih merempat dalam kereta di kampung Bukit Limau Manis tu.


Gua heran jugak, kenapa Mahfuz dan Hatta telefon minta tolong dari Datuk Baharum yang memang sah UMNO tu? Kenapa dia tak call Nik Aziz, Lim Kit Siang ataupun Anwar? Takkan Mahfuz dan Hatta tak simpan nombor telefon wali-wali Pakatan Haram tu?


Korang tengok sendiri betapa bagusnya wakil parti cap keris Sekijang ni... Walaupun dua ekor kaldai PAS tu maki hamun pemimpin-pemimpin UMNO semasa berkempen di Tenang, tetapi wakil-wakil UMNO langsung tak simpan dendam.


Kalau nak diikutkan kempen PAS di Tenang, semua wakil PAS dok kata macam-macam pada pemimpin dan penyokong UMNO dengan pelbagai maki hamun. Nik Aziz sendiri kata sapa sokong UMNO ni JAHILIYAH!


Tapi sekarang ni, puak-puak "jahiliyah" ni lah yang selamatkan Mahfuz dan Hatta dari membangsat di kampung orang sebab banjir.


Nizar pulak kata HARAM Syarie kalau undi UMNO. Hatta pulak kata UMNO jahil pasal Islam. Kalau UMNO memang macam dorang kata ni.., mampuslah dua ekor kaldai PAS tu sambil peluk pokok getah di Kampung Bukit Limau Manis!


Ni semua bukti bahawa PAS ni memang macam haram! Dari pengikut, bloggers sampai lah ke pemimpin dorang.., semuanya langsung tak ada akal!


Bila dah susah, tau pulak nak cari orang UMNO, tapi bila senang.., maki balik semua penyokong UMNO dan jugak pemimpin parti cap keris ni.. Memang dorang tu betul-betul macam anjing tersepit laa....


Apapun Tahniah kepada wakil UMNO Sekijang Datuk Baharum Mohamad. Datuk telah berjaya membezakan diantara pemimpin yang hanya cakap pandai dan juga pemimpin yang pandai buat kerja!

9 Comments:

Pengikut Nabi Muhamad said...
itulah akibatnya mendoakan kehancuran tuk orang lain....nasib baik Allah masih lagi penyayang ada juga insan umno yang didoakan semoga hancur tu dapat menolong...itu pun tak sedar lagi tak tahu la ...nak cakap....
Tanpa Nama said...
Hehehe...mcmana tau kat Kampung Bukit Limau Manis tu ada pokok getah? tp memang banyak pun... diorg bole pilih yang mana satu untuk dipeluk...hahaha
MPP said...
@Tanpa Nama Lahh..kat dalam gambar tu kan banyak pokok getah baii... Lagipun.., gua pernah lalu ikut situ sebelum ni...Hehehehe...
Tanpa Nama said...
MasyaAllah ,tengok tu ALLAH nak tunjuk pada kita semua .Kalau ikut hati biar saja mangkuk hayun tu di situ ,baru dia tahu ,itu kudrat Allah .Depa dua ekor ni dari muda-muda dulu sampai sekarang tak habis dok maki UMNO .Tak apa orang sabar dan berserah pada Allah . Mintak lah depa tobat pada Allah kalau nak poilitik buat cara yang elok . Depa ingat ingat orang UMNO jahil sangatkah .Orang UMNO ni tidak menunjuk-nunjuk macam depa. Patut depa belajar dari kisah masa lalu dan patut insaf ,dah banyak Allah tunjuk pada depa tapi tak mau sedar dok ikut hasutan syaitan laknat tu.
Tanpa Nama said...
Dua2 kaldai takkan insaf dan bersyukur punya kerana dia kata tu kan kerja kerajaan yang memerintah. Mahfuz menang kat kedah dan Hatta menang kat Kelate. Bencana berlaku kat Johor so Kerajaan Johor la yang kena tolong bukan kedah dan Kelate. Nik Ajis dah balik tido dan Azizan semanjang TAK TAU........ tu kena tanya MB Johor la kot he....he....
Hahn said...
Menolong anjing tersepit. Memang anjing pun.
Tanpa Nama said...
salam semua saya org Labis dan rumah saya menjadi bilik gerakan bg jentera UMNO Cawangan LAbis di Kg Paya Merah dan dibantu oleh UMNO Sekijang. Bila kami dpt tahu kg dah naik air dan rumah saya terlibat sama,kami terpaksa hentikan kerja-kerja meraih undi utk pilihanraya.dan masa itu hanya mengharapkan bantuan dr peraih2 undi dr UMNO Bahagian lain.... apa yg berlaku pada malam mengundi di kampung kami ialah 1) Puak2 PAS mula membuah kecoh dengan meronda sekitar kg2 kami dr pagi hingga ke tengah malam 2)menumpang dan memenuhi surau di kg kami.dimana bila Ayah saya sebagai pengerusi surau menghalang mereka dpd tidur didalam surau sbb arahan dpd pekeliling.Ketua kg turut serta pada mlm itu.tp mereka seperti tunggul dan pekak serta buta mata bile diminta keluar dr surau tersebut. 3) keesokkannye,mereka sengaja parking kereta mereka sehinggakan penuh sepanjang jalan di tepi surau dan didlm kawasan parking.mereka juga menggantung banner mengeji calon BN ... sungguh kurang ajar.alasan mereka ialah supaya berlaku kesesakan dan menyukarkan org kg untuk keluar mengundi dan meyukarkan pergerakan kenderaan2 BN. 4) bila mana pada petang hari pembuangan undi berlaku,kg kami dilanda banjir besar.dan mangsa2 banjir duduk sementara di dewan serbaguna kg paya merah.dan kawasan Labis juga terputus hubungan dengan mana2 kawasan.maka terdpt beberapa org dr puak PAS ygtak PASS nak kuar dr Labis..dan mereka ini terperangkap dan menumpang disurau paya merah.sedangkan penempatan dibuka di dewan dan balai raya kg. apa yg saya kesalkan bila mana mereka2 ini MENCURI bekalan makanan untuk mangsa banjir. mangsa banjir kali ini ramai kira2 300 org. nasi,lauk pauk, sardin, biskut.air mineral.apabila ini berlaku, mangsa2 banjir ini termasuk saya menjadi marah kerana mereka sanggup mencuri makanan,sedangkan mereka boleh meminta dpd kami.kami bukan zalim seperti mereka. bila kami pergi mengundi mereka menjerit2 memaki hamun kami.bila kami bawa pengundi2 kami, kami dilempar dengan kata2 kesat... alhamdulillah walaupun kami ditimpa musibah seperti ini tp ade hikmahnye.arinih kite nampak mcm mana keikhlasan pemimpin PAS dlm mentadbir negara...jika mereka ikhlas,kalau kalah pon mereka tetapmembantu..betul tak...????ini keputusan belum keluar muka2 mereka terus dah takde...hahahaha alasan banjir...alhamdulillah Allah tunjukkan siapayg benar dan siapa yg tidak zera yatt zeirahmd@yahoo.com
MPP said...
@zera yatt Terima kasih bebanyak diatas komen ni... wohaaa..puak2 PAS curi bekalan banjir? Ini sudah panassss.... Nanti gua up kan sebagai artikel.
blogenstarz said...
Bai Gua mintak izin C n P komen dari Zera YYatt.Nampak berbaloi Bai. zeirahmd@yahoo.com He he he

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...