Suara Anak Pahang - Perlu Baca

05 February, 2011

PANAS: PETUALANG DARI PAS KAH? YANG PATUT DIHALAU DARI BUMI MALAYSIA INI !




Berikut adalah post yang saya panjangkan dari blog seorang sahabat, YB Raz mengenai tindakan pihak tertentu yang  cuba menangguk diair yang keruh, malahan mengeruhkan suasana. Siapakah disebalik petualang ini yang mengharapkan suasana menjadi buruk demi memenuhi cita-cita peribadi mereka?

Mereka memang tidak layak langsung memegang kerakyataan Negara Malaysia kerana tidak ada sedikitpun rasa taat setia kepada negara. Bedebah ini memang wajar dihalau dari negara ini kemana-mana negara yang mereka fikirkan mereka akan mendapat layanan yang lebih baik dari apa yang mampu negara kita berikan.

Kita minta pihak Kerajaan menyiasat siapa individu berkenaan dan siapakah dibelakangnya, jika terdapat bukti, wajarlah dia / mereka yang berkenaan dilucutkan taraf warganegaranya serta-merta.

Ini dari blog Krisis Mesir Nasib Kita. Walaupun ini antara blog pertama yang dibina untuk memberikan maklumat terkini pelajar Malaysia di Mesir, namun sejak mula lagi kita menaruh sangsi. Ini kerana boleh dikatakan setiap posting yang dibuat mesti menggambarkan kelemahan dan kesalahan kerajaan Malaysia sebagai dan gagal mengambl tindakan sewajarnya.

Malah ada sms palsu yang disebarkan di Cairo supaya menghalang pelajar Malaysia daripada menaiki pesawat yang disediakan. Mesej yang dihantar adalah "jangan naik pesawat ke Jeddah, sebab dari Jeddah nak balik ke Msia kamu kena tanggung sendiri tambangnya.." 

Disaat-saat kecemasan beginipun masih ada puak yang tak senang duduk. Mereka mahukan pelajar Malaysia disana mendapat susah dan seterusnya akan dijadikan modal yang akan digunakan untuk menghentam kerajaan. Sedangkan semua urusan pulang adalah DITANGGUNG KERAJAAN.

Busuk betul hati puak ni. Dan inilah tujuan disebalik terciptanya blog krisis. Kalau dibaca postingnya, hampir semuanya menceritakan keadaan kononnya begitu susah dan huru hara. Seolah olah semua rakyat Mesir sedang mencari dan mahu membunuh pelajar Malaysia. Dan mesti ada ayat, "Kerajaan Malaysia tak nak tolong".
 
Untuk maklumat lanjut boleh klik Pejuang Bangsa dan juga Info Corner

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...