06 February, 2011

HAJI HADI GALAK RAKYAT TUNJUK PERASAAN?


Hahaha! Bapak sapa lah yang bangang nak mampos ni?
Ingatkan lembu je yang baring tengah jalan, rupanya orang Pas baring juga?


Presiden Pas, DS Abdul Hadi Awang diberitakan mengetuai perhimpunan lebih 500 ahli parti yang menyokong kebangkitan rakyat Mesir menentang pemerintahan Hosni Mubarak di Masjid Kedai Buluh, semalam. Perhimpunan aman besar-besaran itu turut dilakukan serentak di beberapa buah masjid di negeri Terengganu selepas solat Jumaat bagi menyatakan sokongan kebangkitan rakyat Mesir yang sedang berada si kemuncaknya.

Kadang-kadang pemimpin yang kita sangka dan anggap cerdik juga melakukan perkara-perkara bodoh. Apakah perlunya demo aman ini dilakukan di negara kita. Apakah ini sebagai permulaan dan pencetus pemberontakan di Malaysia pula? Apakah itu yang Pas kehendaki? Apakah dengan pemberontakan dan menukarkan kepimpinan atau pemerintahan negara secara ini akan memberikan kebaikan kepada rakyat?

Mungkin mereka lupa pada apa yang terjadi di Iraq dimana rakyat inginkan perubahan dan apa yang mereka dapati adalah perubahan yang lebih buruk dari keadaan sebelumnya. Harap janganlah Pas cuba untuk membakar semangat rakyat untuk melakukan kebodohan seperti yang dilakukan di Mesir kerana keadaan kita amat berbeza sama sekali dengan apa yang mereka alami disana.

Saya mencadangkan kepada Tok Garu Haji Hadi supaya membawa semua pengikut Pas untuk mengadakan tunjuk perasaan mereka di Kaherah atau sertailah apa yang rakyat Mesir lakukan itu, mungkin kematian mereka disana akan lebih baik untuk negara Malaysia ini dari mereka berada disini dan menjadi duri dalam daging.

5 comments:

joecharlie said...

NAK MATI SAHID KONON!BOLEH KUTIP DUIT DAN SONGLAP DERMA ANAK YATIM DAN JANDA.

Ezad said...

tu.. hak rakyat kena banjir tu...

pi tolong.. dok pi demo buat ghapo!

Ali Abdullah said...

Tok Garu ni patut sertai demo kat mesir saja... puak PAS ni cuma tau membebel dan laung takebeer sahaja.. bodoh punya parti, buang masa berdemo langsung tak ikut cara islam..

Anonymous said...

Saya setuju sangat mungkin kematian mereka semasa berjihad di Mesir adalah lebih baik untuk negara Malaysia ini dari mereka berada disini dan menjadi duri dalam daging..

bRAVEhEART said...

...kematian mereka semasa berjihad?? berjahat adalah...hahaha...pas pis pus!!!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...