02 February, 2011

PILIH UMNO JAHILIAH? PILIH PAS MENYESATKAN!


 

Masalah orang kita adalah terlalu fanatik dengan politik. Bagi Pas, mereka diajarkan supaya menjadikan politik itu sebagai agama dan pegangan hidup mereka. Kerana itu mereka sentiasa menganggap bahawa Pas adalah Islam dan Islam adalah Pas.

Dalam keadaan buta mata dan buta hati mereka menerima apa saja yang disarankan oleh pemimpin-pemimpinnya kerana mereka manganggap bahawa 'tok garu' (yang berketayap dan berserban besar bakul itu) adalah maksum. Pada Pas, 'tok garu' adalah 'ularmak'. Apa kata 'ularmak' adalah fatwa yang tidak boleh ditentang. Menentang bererti nerakalah tempatya. Tetapi mereka lupa bahawa 'ularmak' itu pun belum tentu mendapat syurga kerana syurga itu adalah milik Allah.

Saya tertarik dengan post diblog 'SuaraOrangTimur' serta komen dari pengunjungnya. Sila baca CnP sepenuhnya di bawah ini:

SUARA ORANG TIMUR


PRK Tenang Kali Ini Tok Guru Kurang Menyalahkan SPR,Tetapi Banyak Memarahi Sikap Mereka Pengundi Di TenanG Yang Lebih Bersifat JAHILLIAH Dan BODOH Yang Boleh Di Beli Begitu Sahaja Seperti Binatang Oleh Umno.Baginya Juga,Kemenangan Umno Hanya Lebih Bersifat Untuk Dunia Berbanding Dengan Pas Kejayaan Untuk Akhirat.
Cakap Banyak Tok Guru Ambo Nih.PoooooRaaaahhh...!!!.

Begitulah Kedengaran Suara Kekecewaan Dan Kehampaan Seorang Mursyidul Am Apabila Sukar Menerima Kekalahan Tersebut.Sebagai Seorang Yang Lama Dan TUA Dalam Politik,Kalah Dan Menang Sudah Menjadi Adat Dalam Apa Jua Pertandingan.Kenapa Sampai Sekarang Tok Guru Lebih Bersifat "Rumah Dah Siap,Tapi Tukul Masih Berbunyi".
Apa Yang Amat Terkilan Juga,Sehingga Kini Tok Guru Masih Jua Mempertahankan Maksud JAHILLIAH Yang Di Maksudkan Kepada Masyarakat Tenang.Kalau Tak Cuba Spin Dan Menipu Masyarakat Bukan Ulamak Tok Guru Namanya.

Menurutnya Juga,Pas Bukannya Memburu Kemenangan Dalam Pilihan Raya Di Dunia Semata-Mata, Tetapi Dalam Masa Yang Sama Turut Memburu Kemenangan Di Akhirat.“Pas Tewas Di Tenang, Namun Kami Berpuas Hati Kerana Melaksanakan Tugas Amar Makruf Nahi Mungkar (Menyeru Kebaikan Dan Mencegah Kemungkaran)."Adapun UMNO,Bolehkah Perjuangan Mereka Dibawa Ke Akhirat?”Katanya Dalam Satu Kenyataan,Semalam.


PERSOALAN UTAMA TOK GURU BILA MENGELUARKAN KENYATAAN MERAPU YANG MASIH MJ INGAT IALAH :-

"Barangkali bagi mereka (UMNO),pengundi di Tenang boleh dibeli seperti 
membeli binatang ternakan. UMNO masih belum serik mempermainkan rakyat 
kerana hanya itu termampu dilakukan mereka,”


SIAPA SEBENARNYA YANG BERSIFAT BINATANGGG...!!!!
ACU ROYAkKK... 



12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...
ni la masalahnya bila orang dah pandang tinggi pada dia,... semua orang tak islam.. dia je yang islam.. kalau tak sokong dia.. kafir.. pale butoh.. dia tu confirm ke masuk syurga...
Tanpa Nama berkata...
haha..apa kah poknik tidak jahil dan bodoh bila bercakap macam tu?? nampak nya kat Tenang cuma kaum cina lah yg tak jahil dan tak bodoh?? haha punya bodoh kenyataan poknik tu!
Tanpa Nama berkata...
Apa pun berlaku pasti ada orang yang dia salahkan. Dan yang penting pengikut yang ditindik hidung pun menjerit sokong ,padahal tak tahu apa2 pun. Cuba kita tanya tentang apa yang telah dia lakukan salah ,mampus tak ada jawapan.kalau ada pun orang lain yang salah. Kalau zaman sahabat dulu dah lama makan pedang mamat tua ni.
Tanpa Nama berkata...
Lebih banyak badut ini bersuara..., lebih banyak nanah dan lendir jijiknya diketahui orang...!
Tanpa Nama berkata...
macam la dia tau rupa akhirat tu macamana
Tanpa Nama berkata...
UMNO ADALAH JAHILIAH! Bekas KM Melaka pernah disabitkan dengan kes rogol budak bawah umur, BEKAS SETIAUSAHA UMNO CAWANGAN KENA PENJARA 10 TAHUN KERANA MEROGOL GADIS 15 TAHUN ‘ makan’ bakal anak tiri, CSL lg hebat jd pelakon porno terus! Ayah Pin bgtau Najib bini Rosmah ada ehem2 dgn Altantuttt...
Tanpa Nama berkata...
Anon 2011 Februari 1 14:44 Pemimpin korang pun apa citer? maksum ke? bersepah gak mcm2 kes Kes langgar sampai mati tu ape citer? Kes dalam koc keretapi ape citer? Kes Tabung Memali ape citer? Kes tunjuk 'anu' pada gadis tu ape citer? Kes Teoh Beng Hock yg korang spin tu ape citer? Ishhh...byk jugak...belum lagi kes-kes oleh ahli-ahli PAS lak tu...lagi la bnyk
Tanpa Nama berkata...
ingat pas ingat zina
Tanpa Nama berkata...
pangkah pas masuk neraka
Tanpa Nama berkata...
memburu kemenangan di akhirat mendenye puak2 jahiliah buleh la ko buduhkan pok nick oi..
Tanpa Nama berkata...
Kpd: Anon 2011 Februari 1 14:44 Manusia jenis ko ni.., sampai kiamat pun akan ratib 'Altantuya'.., dan kaitkan dengan Najib. Padahal dah ader dua nyawa yang tengah dok menunggu tali gantung kat penjara kerana disabitkan dalam kes ini. Ko ingat dua2 bangau tu sanggup ke tali gantung hanya untuk nak defend Najib ker? Nyawa orang pun ko buat permain2..., inikan pulak demi politik & kuasa untuk al Juburi...!
Tanpa Nama berkata...
Alhamdulillah..Allah telah hancurkan Pas di Tenang sepertimana Allah hancurkan tentera2 azhab..Allah telah berikan kemenangan kpd UMNO sebagaimana menangnya para Nabi..

4 comments:

Anonymous said...

bila nak mati nik azab ni,...aman jadinya

Anonymous said...

BERMAIN DENGAN RAKYAT SEKADAR MELEWATKAN WAKTU...
BUKAN TIDAK TUNAIKAN TUNTUTAN DAN JUGA JANJI...
HENDAK MENGAJAR SUPAYA BERSABAR DAN JUGAK TUNGGU GILIRAN....
MUNGKIN ADER YG LAGI PENTING HARUS DI URUS....

e.g.
DARIPADA LAYAN ORG GILA MELALAK...
LEBIH BAIK BANTU WARGA MALAYSIA YANG TERKANDAS DI MESIR.....

Jeepers Creepers said...

nanti kat akhirat nanti menjawaplah org tua tu..tu baru ajaran sesat..belum lagi penganiayaan dia terhadap rakyat kelantan.

bRAVEhEART said...

hmmmmm, aku tk nak campor tu semua, aku dah teruk kena hentam dalam komen ni, saja aku tk nak siarkan je...psl ni blog aku, aku pnya suka lah nk siarkan ke tak nak ke....hehehe

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...